Joan den urtarrilean, Google hirugarrenen cookieen murrizketa progresiboaren lehen faseari ekin zion, erabiltzaileen % 1en nabigaziotik kenduz, ausaz aukeratutakoak. Britainia Handiko Lehiaren eta Merkatuen Agintaritzak hartutako edozein erabakiren arabera, 2024 hirugarren hiruhilekorako datu-fitxategi hauek ezabatzea da asmoa. Horrek sareko publizitatearen eta merkataritza elektronikoaren industria lotu egiten du, cookie-ak Hirugarrenek bisitatutako web orri bat baimentzen baitute. erabiltzaileak beste webgune batzuetan edukia sartzeko. Aldi berean, Google bere Pribatutasun Sandbox ekimena garatzeko asmoa du, "pertsonen sareko pribatutasuna babesten duten teknologiak sortzea eta enpresa eta garatzaileei negozio digital oparoak sortzeko tresnak eskaintzea" bilatzen duena.
Amazon, ordea, zuhurra da, eta hirugarrenen cookieak erabilgarri ez daudenean bere nagusitasunari eusteko oinarriak jartzen ari da dagoeneko. Jeff Bezos sortutako konpainiak akordio bat lortu du Reach plc, Erresuma Batuko eta Irlandako prentsa-argitalpen-enpresarik handiena, eta, besteak beste, Daily Mirror, DailyRecord, BelfastLive eta Manchester Evening News egunkarien argitalpenaz arduratzen da.
Akordioari esker, Amazon-ek Reach-en berezko cookieetara sartzeko aukera izango du. Horrela, teknologia-enpresa handiak erabiltzaileek kontsumitzen duten eduki mota ezagutu eta informazio horrekin iragarki pertsonalizatuak sortu ahal izango ditu. Horrez gain, informazio-fluxu hori Mantis-en bitartez helaraziko da, Reach-ek 2019. Urte amaieran sortutako tresna, testuinguruko publizitatean espezializatua.
Mantis gai da egunero 125.000 datu-puntu gordetzeko, informazio bolumen jakin bateko zati banakoak, eta AI oinarritutako IBM Watson softwarearekin funtzionatzen du. Gainera, Amazonek 2023 urrian AI tresna sortzaile bat aurkeztu zuen, iragarleei beren publizitate edukirako irudiak sortzeko aukera ematen diena.
Horrez gain, enpresa teknologiko handiak Amazon Publisher Cloud aplikazioa erakutsi zien jendaurrean, iragarleei publizitate-kanpainak antolatzeko aukera ematen dien Jeff Bezos sortutako enpresaren gunera sartzen diren erabiltzaileen datuekin.
Bestalde, hirugarrenen cookieen desagerpena, neurri batean, Interneten erabiltzaileen pribatutasunarekiko gero eta kezka handiagoak eragiten du
Google politika berri honekin, Chrome arakatzaileak kontsumitzaileen eta iragarleen arteko bitartekari gisa duen eginkizuna indartzen da. Tim Nollen eta Sean Kumar Macquaire bankuko analistek Financial Times-i esan diotenez, "Google sareko publizitatearen mende dagoen bitartean bere diru-sarreren gehiengorako, inozoa dirudi Googleren ekimenak lineako publizitate sistema osasuntsu bat bermatzera zuzenduta daudela kontuan hartzea". "Alderdi guztientzat. Google txartel guztiak kontrolatzen ditu eta lehiaren aurkako araurik gabe, Google industria birsor dezake bere interesen arabera".
Horrez gain, Google planak iragarleak beren aztarna digitalaren jarraipena egitera bultza ditzake, hau da, gailu jakin batetik atzitzen diren webguneek gordetzen duten informazioa. ICO kontsumitzaileen erregulatzaile britainiarrak egindako txosten baten arabera, jarraipen-teknika hauek "gero eta ohikoagoak dira eta askoz arrisku handiagoa dute jarraipen sistematikoari dagokionez, pertsonen jarraipenari dagokionez, sareko publizitate-jokabidea barne".
Laburbilduz, datu pertsonalen erabileraren kezka areagotzeak Google sareko publizitatearen industriaren zutabeetako bat aldatzera bultzatu du, eta, aldi berean, merkatu horretan duen posizioa sendotu nahian. Testuinguru horretan, Amazon, merkataritza elektronikoko enpresa liderra, bere nagusitasuna mantentzeko lanean ari da hirugarrenen cookie-ak betiko desagertzen direnean.