Ingurumenaz arduratuta, jan daitezkeen mahai-tresnak fabrikatu eta merkaturatzen dituzten enpresa bat sortzea erabaki zuten, kontsumo modu berri eta jasangarriago bat sortuz. Elkarrizketa honetan, Hernánek bere enpresa eta bere produktuak aurkeztuko ditu, ekintzailetzari buruz hitz egingo digu...
Zer sentitu zenuten TikTok EmprendedorZ lehiaketa irabaztean?
Orduan hasi ginen enpresarekin. TikTok lehiaketa batera aurkeztu ginen eta, beno, irudi asko handia eman zigun. Garai hartan ulertu genuen kontzeptuak nolabaiteko koherentzia izan zezakeela Espainiako edo Europako merkatu batean, eta jendeak kategoria berri hori bereganatu zezakeela. Oso modu bitxian, arreta deitu zien.
Zer da Gloop?
Gloop mahai-tresna jangarrien marka bat da. Gloop-en egiten duguna da “erabili eta bota” paradigmaren ordez “erabili eta jan” erabiltzea. Gure helburu nagusia kontsumo-esperientzia hori hobetzea da eta guztiz jasangarriak gara, azkenean jendeak kontsumitzen duen produktua guztiz ekologikoa delako.
Nola jaio zen Gloop?
LEINN-en gradu amaierako proiektuan jaio zen, bertan lanean hasi eta kontzeptu hori lantzen hasi ginen, eta bukatzen ari ginenean, hau da, Lanzaderan, Valentzian, garatzen jarraitu genuen, merkatuan gero eta gehiago lantzen hasi ginen.
Nola bururatu zitzaizuen ideia?
Martarekin nire bazkidearekin egin nuen Indiarako bidaian hasten da ideia, han bizpahiru hilabete eman genituen, eta han kontzeptua ezagutu genuen, baloratu genuen eta bilatzen hasi ginen. Espainiara itzuli ginenean, begira eta bilatzen hasi ginen, zer produktu zeuden ikusi, nola garatu zitekeen eta nola eskala zitekeen.
Indiara egindako motxila-bidaian gure helburua, ekonomikoki ez ezik, jasangarria ere izango zuen proiektu bat bilatzea zen. Proiektu bat martxan jartzean izan nahi genuen proposamenetako bat zen.
Zer filosofia dago Gloop-en atzean?
Gazte talde bat gara, gauzak egiteko gogo askorekin, kontsumo paradigmak aldatzeko filosofiarekin, jendeak kategoria berri hau ezagutu dezala, horretara moldatu dadila, eta enpresek ikusi dezatela zein garrantzitsua den aldaketa bat egitea mundu jasangarriago bat lortzeko.
Zein produktu eskaintzen dituzue?
Gaur egun, batez ere ekitaldietarako edo izozkitegietarako erabiltzen diren koilaratxoak eskaintzen ditugu, bost zaporetako lastotxoak ere baditugu, marrubia, bainila, txokolatea, menda eta limoia, eta bezero motaren arabera, bat edo beste erabili, eta orain kafe-irabiagailua ateratzen ari gara, egurrezko pala ordezkatzeko, kafea irabiatu eta dena jaten amaitzeko.
Nondik datoz zure produktuak?
I+G azterketak egiten ditugu gure laborategian, eta bertan produktu berriak garatzen ditugu, baina elikagaien industriako produktuen bidez. Esan nahi dut orain arte fabriketan erabiltzen ez ziren elikagaiak berrerabiltzen ari garela, garatzen ditugula, probak egiten ditugu eta industriako elikagai horiekin kafe irabiagailuak bezalako produktuak garatzeko bideragarritasuna ikusten dugula. Hortik kanpo, fabrikatzaile bat dugu, haiekin elkartzen gara eta haiek fabrikatzen dituzte.
Nola eros daitezke zuen produktuak?
Gure estrategia orain B2Bra bideratzen da, hau da, zuzenean enpresetara joaten gara. Uste dugu beraiek direla kontsumo paradigma horiek aldatzeko erabakiak hartu behar dituztenak eta neurriak hartu behar dituztenak lehenik, eta horra joaten gara zuzenean horiek saltzera. Hala ez bada, jendeak inprimakiak bidaltzen dizkigu webgunearen bidez gure produktuen laginak eskatzeko eta horiek bidaltzen dizkiegu eta zer iruditu zaien galdetzen diegu.
Zerk bereizten du Gloop gainerako lehiakideetatik?
Gloop gisa hiru hesi ditugu. Lehenengoa da gure I+G garapen asko egiten dugula, elikagaien industriako produktuak erabiltzen ditugu, hau da, eskalatzeko aukera ematen diguna eta lehen erabiltzen ez zena. Horri gehitzen diogu eskalagarritasun handiagoa ahalbidetzen diguten teknologiak erabiltzen ari garela eta marka bat sortzen dugula. Enpresak komunitateetan zehar asko mugituko direla uste dugu eta dagoeneko ikusten ari gara. Beraz, marka hori sare sozialen bidez sortu nahi dugu, TikTok, Instagram... eta gure komunitatearen parte diren marketin-enpresa horiekin marketin kanpainak abiaraztea indartsua da eta lor dezakegun sarrera handienetako bat da.
Zure ustez, zeintzuk izan dira zuen historiako unerik garrantzitsuenak?
Dena mendi errusiar baten modukoa izan da: gauza oso onak dituzu, ikasten ari zaren gauzak... aurtengo unerik garrantzitsuenetako bat 450.000 eurotan bildu dugun inbertsio txanda izan da, jada horretan sinesten duen pertsona bakarra ez zarela balioztatzen duena, baizik eta atzean jende gehiago dagoela eta dagoeneko lortu dituzula zure lehen salmenta eta eskalagarritasun neurketak.
Eta prozesu osoaren zatirik konplikatuena?
Oraintxe daukagun erronkarik handiena produktua da. Garapen teknologikoa eta eskalagarritasuna duen produktua. Bertan aurkitzen ari gara erronkarik handiena gure produktuen prezioak demokratizatu ahal izateko eta merkatu handiago batera heldu ahal izateko.
Nola erabaki zenuen ekintzailetzara jotzea?
Nire kasuan, Arrasateko Unibertsitatean LEINN graduaren berri izan nuen eta asko gustatu zitzaidan. Informazioa bilatzen hasi nintzen, hura ikasi zuen jendea bilatu nuen, urtez urte ekintzailetzarekin hasi eta maitemindu nintzen. Batez ere, jendeak erabiltzen dituen gauzak sortzearen sentsazioa eta arazo desberdinak konpontzen ari zarenean gustatzen zaizula. Sentsazio eta sentimendu horrekin maitemintzen zarenean, are gehiago maitatuko duzu ekintzailetza zer den zure eguneroko bizitzan.
Zein da ekintzailetzaren onena eta txarrena?
Niretzat onena maila pertsonalean nola hazten zaren eta egunero nola ikasten duzun da, basatia delako. Bizitza ekintzailea maila pertsonalean eramaten baduzu, hazkundea askoz handiagoa da agian enpresa normalago batera lanera joanez gero baino.
Okerrena, honekin guztiarekin eta sakrifizioarekin dakarren errusiar mendia da, eta zer gertatuko den ez jakitea. Uste dut horrekin bizitzen ezagutu eta ikasi behar duzula, ziurgabetasunez lan egin eta momentu oso onak eta oso txarrak etortzen direla jakin, eta horiek guztiak modu linealean kudeatzen jakin.
Nola animatuko zenuke norbait ekintzailetzara jotzea?
Utzi pertsona hori bere buruarekin esertzen, eta ea benetan nahi duen zer egiten ari den, ea ezkonduko litzatekeen zerbait den, haur bat izatea bezain garrantzitsua baita. Beraz, pertsona horrek % 100 argi badu, igerilekura salto egin dezala, prozesuaren parte delako eta ez badu funtzionatzen lehen aldiz, bigarrenean, hirugarrenean... Argi baduzu. eta sinesten baduzu, aurrera egin behar duzu. Azkenean, garrantzitsuena egitea da eta zer gertatzen den ikustea.
Nola bultzatuko zenuke Gloop produktuak erabiltzera?
Animatu baino gehiago, ez dakit inoiz gelditu garen pentsatzen, adibidez, kalean ibiltzean, lurrean aurkitzen ditugun izozkitegietako lastotxo, irabiagailu eta plastikozko koilaratxo kopuruan erreparatu dugun. Eta horrek guztiak ekosisteman duen eragin guztia ikusten ari gara, sortzen duen zikinkerian... Beraz, pixka bat pentsatzera animatzen dut, produktu parekidea dela baina askoz irtenbide hobea duena, berdin jan eta botako balute, guztiz ekologikoa delako. Erabaki koherenteagoa da kontsumitzailearen aldetik.
Etorkizuneko zer asmo dituzue Gloop-en?
Bigarren urte honetan, 6 edo 7 lagun inguruko taldea mantendu nahi dugu, 400 denda ingurura iritsi eta beste bi produktu garatu. Etorkizunera begira, gure ideia hurrengo urterako hazten jarraitzea litzateke 14 edo 15 pertsona artean izatera, eta Europako iparraldeko herrialdeetako ate batzuk jotzen hastea.
Establezimendu ezagunen batean al zaudete dagoeneko?
Izozki-kate ezagunak izan daitezkeen bezeroak ditugu, hala nola Puerta Real, Grupo Cahorza, Espainia osoan izozkitegi batzuk ere dituena... bezero ezagunak eta ez hain ezagunak ditugu.
www.gloop.site