Ariketa fisikoa egiteko esperientziak garatzea helburu duen startup bat da, bere egoitza Donostian duena. Bere sortzaileak, egun, errealitate birtualean ariketa fisikoa egiteko lehen plataforma gamifikatua eta soziala garatzen ari dira; hau da, fitness metabertsoa. Erabiltzaileei eskaintzen dizkieten abantailen artean, gamifikazioa (edo kirola egitean bideo-joko batean jolasten ari denaren sentsazioa), errealitate birtualaren bidez ingurune digital eta interaktibo batean murgiltzeko aukera eta beste erabiltzaile elkarri eragitea daude.
Bere sortzaileak Diego Gutiérrez (CTO, 36 urte) eta Aritz O'haonghusa (CEO, 21 urte) dira. Diego Aplikazioen Garapeneko Goi Mailako Teknikaria da eta Bideo-Jokoen Garapeneko Masterra ikasi zuen Madrilgo Complutensen Unibertsitatean. Aritzek, ordea, LEINN ikasketak burutu zituen Irunen. Elkarrizketa honetan, Vifit Training bere proiektuari buruz hitz egingo digute.
Zer da ViFit Training?
Vifit Training ariketa fisikoa errealitate birtualaren bidez gamifikatzera bideratutako startup bat da, fitnessaren metabertsoan.
Nola bururatu zitzaizuen ideia?
AEBetara, San Frantzisko hirira bidaiatu eta Black Box gimnasioa ikusi ondoren -non errealitate birtuala ezartzen dute gimnasioko makinekin batera-, aplikazio bat sortzea erabaki genuen jendeak etxetik errealitate birtualaren onurak erabil ditzan.
Nori zuzendua dago?
Vifit-ek egunerokotasunean jarduera fisikoa egiteko zailtasunak dituzten pertsonei zuzenduta dago, bai forma tradizionalek nahikoa erakartzen ez dituztelako edo beste arrazoi batengatik.
Nolakoa da jokoa eta nola funtzionatzen du?
Lehenik eta behin, errealitate birtualeko bisorea buruan jartzen dugu. Ingurune murgiltzaile eta birtual batean sartzen gara eta bertan objektu ezberdinekin interakzioan jarduteko aukera izango dugu -boxeoko zakuak, barrak, halterak, etab.-. Objektu batzuen bitartez entrenamendu saioak integratzen dituzten mini-joko ezberdinetara sar gaitezke. Esaterako, mini-jokoetako batean Mustang bat daukagu aurrean eta, enborretik, latak botatzen dizkigu -kolpekatu behar ditugunak- eta pizza kaxak -kukubilkatzeen bidez saihestu behar ditugunak-.
Zein abantaila ditu modu klasikoan ariketak egitearekin alderatuta?
Beste alternatibekin alderatuta, abantaila eta desberdintasun nagusiak gamifikazioa eta murgiltzea dira. Aplikazioan sartzen zarenetik errealitate birtualeko entzungailua kentzen duzun arte, ez duzu ariketa fisikoa egiten ari zarenik pentsatzen, bideo-joko bat dirudi. Bisera kendu eta zein izerditan gauden konturatu ondoren, konturatzen gara alde guztietatik merezi izan duela.
Nolako ariketak egin daitezke?
Gorputzaren pisuarekin egiten diren ariketak dira. Aurretik aipatu dugun mini-jokoan, Fitboxing saio bat da. Sorbaldei, sabeleko eremuari edo beheko enborrari zuzendutako beste saio batzuk ere egin daitezke.
Non erabil daiteke?
Gaur egun, gure produktua probatu nahi dutenek Oculus Quest entzungailu bat izan behar dute. Bat baduzu, aplikazioaren doako bertsio batera sar zaitezke esteka honen bidez: https://www.oculus.com/deeplink/?action=view&path=app/3568106689962388&ref=oculus_desk top
Bertsio aurreratuagoetara ere sartu ahal izango zara gure Discord-eko proba-saioetan parte hartuz: https://discord.gg/q5Sv3GAjbH
Aipa al zenitzake enpresa bat sortzearen puntu positiboak eta negatiboak?
Enpresa bat sortzearen gauza positiboen artean, bidean zure erabakiak hartzeko askatasuna, zure gustu eta asmoekin jendea ezagutu ahal izatea eta inguruko jendearengandik ikasteko aukera daude. Era berean, ekiteak eskatzen du, enpresa edo proiektuaren hasieran, zureak ez diren arloak ukitzea, hainbat arlotako gaitasunak eta ezagutzak eskuratzera eramanez.
Ekintzailetzak ere badu bere alde “ez hain ona”. Hasieran, sariak ez dira askotan inbertitutako esfortzuaren eta denboraren araberakoak, edo egonkortasun sentsazioa ez da existitzen, etengabe egon behar baitzara mehatxu berrien bila.
Nola animatuko zenituzke gazteak euren enpresa sortzera?
Uste dut orain dela enpresa bat sortzen saiatzeko unerik onena. Gaztea izanik, enpresa bat sortzeak etorkizunean aplikagarriak diren gaitasun eta trebetasun ugari emango dizkigu, enpresa bat sortu eta ekiteko ezagutzaz gain. Gustuko duzun zerbaitetan lan egitea gomendatuko nuke, eta horretan ez litzaizuke axola uste duzuna baino denbora gehiago inbertitzea; eta lan-giro ona, energia positiboa eta iraunkortasuna eskaintzen dizuten jendearekin elkartzea.
Zein etorkizuneko asmo dituzue Vifit Training-en?
Gaur Gym Masters produktuaren garapenaren azken fasean gaude. Horregatik, etorkizun hurbilenean aplikazioa abian jartzea eta erabiltzaileekin batera haztea aurreikusten dugu. Etorkizun ertainean, jokalari anitzeko funtzioak sartu nahi ditugu aplikazioan eta horrekin batera, fitness metabertsoari hasiera eman.