10 eta 16 urte bitarteko euskal ikasleek jardunaldi paregabea izan zuten maiatzaren 8an, FIRST LEGO League Euskadiko finalean. Zientzia eta teknologia gazteei modu dibertigarrian eta erronka tematiko baten bidez hurbiltzen dien hezkuntza-programa bat da, munduko herrialde guztietan errepikatzen dena. Aurten, jokoa eta kirola berrasmatzea proposatu zitzaien talde parte-hartzaileei, gizarte aktiboagoa lortzeko xedearekin. Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziak antolatu zuen hezkuntza-programa, Innobasqueren bazkide diren Deustuko Unibertsitatearekin, Donostiako Sustapenarekin eta Mondragon Unibertsitatearekin batera. Aurtengo formatu berritzaile eta segurua aurkeztu zuten, hasiera-hasieratik lehentasun nagusi bat zuena: segurtasun soziosanitarioa uneoro bermatzea.
Horrela, 12. FIRST LEGO League Euskadiko finala berritzailea eta segurua izan zen. Ikasleak Deustura (Bilbo), Donostiara eta Arrasatera joan ziren eta 15 talde egon ziren hiru egoitzetako bakoitzean, baina, aurreko edizioetan ez bezala, ez zen ikuslerik egon. Orduero, lau talde pasatu ziren egoitza bakoitzetik. Hala, burbuila-taldeak mantendu ziren eta ikastetxe ezberdinetako ikasleen arteko kontaktua saihestu zen.
Hilabete batzuetako prestaketaren ondoren, taldeek epaimahai baten aurrean defendatu zituzten txapelketaren hiru arloak: erronka tematikoari erantzuten zion berrikuntza-proiektuak, eraiki behar izan zuten Lego Mindstorms robotaren diseinua eta programazioa, eta erakutsi behar zuten FIRST LEGO League balioak barneratu zituztela, hau da, aurkikuntza, berrikuntza, inpaktua, inklusioa, lankidetza eta dibertsioa.
Gainera, formatu berritzaile horrek Twitch plataformaren bidez, 'FLLEuskadi' kanalaren bidez, eman zen programa bat izan zuen. Emanaldi horretan, FIRST LEGO League Euskadiko denboraldiaren berri eman zen, eta, gainera, hiru egoitzekin konektatu zen talde irabazleak zein ziren iragartzeko. Egoitza bakoitzean zazpi talde saritu ziren eta horietako bik FIRST LEGO Leagueko Estatuko finalerako plaza lortu zuten: talde osoenak eta berrikuntza-proiektu onena zuen taldeak. Horrela, sei euskal taldek hartu zuten parte ekainean modu birtualean egingo den Espainiako finalean. Talde onenek, era berean, FIRST LEGO League nazioarteko finaletarako sarbidea izango dute.
Hezkuntza-programaren nazioarteko erakundeak urtero erronka tematiko bat proposatzen du, munduko ikasle guztientzat berbera. Edizio honetan RePLAY da erronka, eta taldeek jokatzeko, kirola egiteko eta mugitzeko modua berdefinitu behar dute, jarduera fisikoa sustatzeko eta aktiboago egoteko. Gainera, erronkak pandemiaren ondoriozko alderdi bat ere badu, sedentarismo-arazoei erantzuteko aukera ematen baitu.
FIRST LEGO League Euskadik 33 euskal ikastetxe zituen aurten, 90 taldetan banatuta, bi kategoriatan: 45 talde Challenge kategorian, 10 eta 16 urte bitartekoak; eta 45 Explore kategorian, 6 eta 9 urte bitartekoak. Guztira, 1.300 ikastetxek parte hartu zuten, eta horietatik 400 euskal finalean egon ziren maiatzaren 8an, hiru egoitzetan banatuta. Eta beste 250 haurrek Explore kategorian parte hartu zuten. Apirilaren 12an izan zen da, euren ikastetxeetan.
Horrela, FIRST LEGO League Euskadiren 12. edizioa egoitza anitzeko txapelketaren formatu berritzailearekin egin zen, parte hartzen zuten ikastetxeei eta hiru erakunde antolatzaileei esker; Innobasquerekin batera, ikasleek karrera teknikoekiko duten interesa pizteko konpromisoa partekatzen zuten, zientziara, arazoen konponbidera eta berrikuntzara hurbilduz.
Leire Bilbao Innobasqueko zuzendari nagusiak nabarmendu zuenez, “FIRST LEGO League Euskadi erreferentziazko STEAM hezkuntza-programa bat da Euskadin. Aurtengoa 12. edizioa da, eta Eusko Jaurlaritzak bultzatzen duen STEAM Euskadi Hezkuntza Estrategiaren parte da, zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematikako bokazio goiztiarrak bultzatzeko, arteekin eta humanitateekin lotuta”.
Asier Perallos, Deustuko Unibertsitateko Ingeniaritza Fakultateko dekanoa: “Deustuko komunitatean iaz antolatzailekide gisa izan genuen lehen esperientziaren ilusioa azpimarratuko nuke. 100 boluntariok baino gehiagok hartu zuten parte”. Izan ere, FLLaren atzean dagoen lagunarteko lehiaketa guztiz bat dator gure unibertsitatearen balioekin: ikaskuntza, lankidetza eta gizarteari egindako ekarpena. Pandemia gorabehera, balio horiek indarrean jarraitzea lortuko dugu edizio berrian”.
Marisol Garmendia, Donostiako Udaleko Ekonomia Bultzatzeko zinegotzia: “Gure hiriko berrikuntza eta garapen ekonomikoaren arloko apusturik garrantzitsuena arreta pertsonengan jartzen duena da, batez ere gazteengan, haien esku baitago etorkizuna. Gakoak, tresnak eta hainbat eragilerekiko konexioa eskaintzearen aldeko apustua egiten dugu, gaitasun teknikoak eta pertsonalak gara ditzaten, eta, ildo horretan, FIRST LEGO League erabat bat datorren proiektua da”.
Vicente Atxa, Mondragon Unibertsitateko errektorea: “STEM hezkuntzan bokazioa piztea funtsezkoa da euskal enpresek eta ekonomiak beharko dituzten profilak betetzeko. Horregatik daramatza Mondragon Unibertsitateak 2 urte FLL Euskadi antolatzen. FLL Euskadik taldean lan egitea esan nahi du, euskal industriarekiko harremana, ikasleen parte-hartze aktiboa; izan ere, haiek proposatzen dituzte ideiak, hartzen dituzte erabakiak, eta sortzen eta probatzen dituzte konponbideak. Mondragon Unibertsitateak bezala, FLL Euskadik ere ikasleak mundu errealera hurbiltzen ditu eta STEM mundua ikasteko aukera ematen die”.
Informazio gehiago:
www.innobasque.eus/microsite/first-lego-league-euskadi