Horrela, ekainean Lanbide Heziketa Dualaren zazpigarren ikasturtea hasiko da euskal eskoletan eta inoiz baino indar gehiagorekin hartzen dute ikasleen% 96k enplegua eskuratzen dutelako,% 85 lana burutu duten enpresa berean. praktikak. Zergatik da arrakasta hori?
Arrazoiak hainbat dira, baina guztiak prestakuntza zentroen arteko lankidetza estua dela azaldu daiteke, Confebask ekoizpen ehuna eta Eusko Jaurlaritza, Jorge Arévalo Sailburuordetzarekin proiektuaren buru. Eta ekosistema oso gantzatua da, hain zuzen ere, FP Bikoko Datuak euskal estatu eta Europako erreferente bilakatu diren hezkuntza praktika onen adibide gisa. Eta hori da, hezkuntzarena. Enpresaren eta zentroaren arteko planen banakako diseinutik, irakasleek ikaskuntza emaitzak eskuratzeko aldizkako jarraipena eginez eta irakaslearen eta irakasleen artean ikastetxearen ebaluazio partekatua lortuz.
Hain justu, zeregin berri honetan enpresei sakontzea eta ebaluatzea da. Gainera, Confebask eta bere probintziako ordezkaritzak babesten ari dira, prestakuntza berritzaileen bidez FP biko prestatzaileei beren enpresa elkartuen artean. Lanbide Heziketako Sailburuordetzaren esku egon bada ere, Confebaskek "Lanbide Prestakuntza Dualentzako Gida alternantziako erregimenean" argitaratu du, parte hartzen duten eragile guztien arteko lankidetza estua erakusten duena.
Eta Euskadin FP Dual zer den ondo aztertzen badugu, arrakasta bermatuta dago. Zentroetan entrenatzen urtebete igaro ondoren, Ethazi bezalako metodologia berriak (azterketa erronkak eta proiektuak ordezkatzen dituzten FPko errendimendu handiko zikloak), ikasleek beren lanbidearekin bat egiteko gaitasunak, konpetentziak eta oinarrizko ezagutzak eskuratzen dituzte. FP bikoitzarekin, bere formula anitzen bidez eta malgutasuna beste puntu indartsu bat da, ikasleek zentroan prestakuntza konpainiaren lanarekin konpainiaren kontura lan egiten duten langile baten / 75 urteko lan arruntaren% 75era iritsi daiteke. Horrez gain, ikasleak lehenengo momentutik enpresan egoteko duen ordainsaria jasotzen du eta Gizarte Segurantzari egiten dio ekarpena bere bi formatuetan, trebakuntzarako kontratua edo beka. Lanbidek diruz lagundutako kontratazioa da gehien erabiltzen den formula eta egoera gehienetarako modu egokia dela erakutsi dute.
Urtean zehar konpainiak denbora nahikoa du ikaslea lanbidean sartzeko gai den eta lana eta prestakuntzaren artean talde mistoa ezartzeko aukera ematen duen. Pertsonak hautatzeko sistema onena da, izan ere, konpainiak, ohiko praktikatik oso urrun dagoen lanaldi baten ostean, ikasle bakoitzaren egokitzapen eta bilakaera gaitasuna ikusi dezake.
Hazten ari diren edo epe ertaineko langileen beharrak dituzten enpresetan, formula oso interesgarria erakusten ari da beren giza baliabideen beharrak estaltzeko eta parte hartzen duten alderdien gogobetetze maila handiarekin.
FP Bikoitzaren beste alderdi positiboa prestakuntza zentroen, irakasleen eta enpresaren arteko harreman estua da. Ikasle bakoitzerako planak diseinatzerakoan, fakultateak konpainiak behar dituen eskakizunak, teknikak, metodoak eta prestakuntza ezagutu behar ditu. Horrek aberastu eta hurbiltzen du lanbide heziketako zentroek merkatuak eskatzen dituen profesionalen beharrei buruz eskaintzen duten prestakuntza, eta aldi berean enpresak jasotzen dituzten ikasleek jasotzen duten prestakuntza hobetzen du. Zirkulua itxita.
Bestalde, proiektuaren buru den Sailburuordetzaren egitekoa, Lanbide Heziketa Duala euskaraz ezagutaraztea eta ezagutaraztea ekintzailetzaren eta komunikabideen artean, oso erabilgarria da lan-hornitzaileek, neurri handiagoan, zentroetara joaten direnek. Azkar arduratzen dira beren arduradunetara sistemaren arintasuna gakoa baita.
Laburbilduz, gizartearen zerbitzura jartzen den zentzu komun instituzionalaren adibidea eta non gure ikasgeletan bikain trebatzen den profesional gazte batek azken berniz eskubidea jasotzen duen konpainiak berak erabiliko duen eta, zalantzarik gabe, oso ondo dakiten zer profesional mota behar duten.
Sektore jakin batzuetako profesional gazteek duten gabezia ikusita, FP Funtsezkoa da protagonista izatea, enpresek merkatuan aurkitzen ez dituzten teknikariak bilatzera behartuak egongo direlako. Horrek eszenatoki berria eskaintzen die enpresei. Profesionalen gabezia dela eta, metodologia berrien ikasgeletan ugaritzea proiektuak zuzentzeko, erabakiak hartzeko, hizkuntza askotan komunikatzeko gaitasuna duten eta inoiz baino sormen eta konektagarritasun handiagoa duten geletan ugaritzea, beharrezkoa izango da lanpostuak berriro diseinatzea. etorkizuna itxaropen horien mailan erronka eta lanbide motibazioak eskaintzeko. Drama litzateke belaunaldi honi balio erantsia gutxiko mezu errepikakorrak eskaintzea. Hori eta bestelako oztopoak, hala nola emakumeak lanbide industrialetan sartzea, gainditu beharreko erronkak dira. Dudarik gabe, eredu berri honek talentu handiko gazteek aukera aprobetxatzen jakingo dute, Euskadiko FP Bikoitza ekainean bezala urtero kontratua duen gerrikoaren azpian.