Errekor guztiak hausten dituen hidrogeno-tren bat iristen da. Historian inoiz ikusi gabeko autonomiarekin 50 orduz korrika egiteko gai dela frogatu du. Trantsizio energetikoaren eta ekonomiaren deskarbonizazioaren testuinguruan aurkitzen garen.
Gogora dezagun lehen trena meategitik lantegietara ikatza garraiatzeko erabiltzen zela. Geroago, garrantzia hartu zuen eta gaur egun bidaiariak eramateko eta ekartzeko erabiltzen da.
Dagoeneko heldu da aspaldian itxaroten den hidrogeno-trena, eta hornitu gabe funtzionatzeko gaitasun izugarria erakutsi du. 2.800 kilometro baino ezer gehiago eta ezer gutxiago. H-ko erregai-pilen trenak Stadler fabrikatzaile suitzarraren zigilua darama eta ia bi egunez ibili zen.
H-k energia garbiaren iturri gisa duen potentziala nabarmentzeaz gain, mugikortasun iraunkorraren munduko errekor berri gisa ere nabarmentzen duen lorpena. Stadlerrek Guiness World Records datu-basean sartu zela iragarri zuen, bidaia luzeenarekin: 2.803 kilometro (1.741,7 milia).
Kontuan izan behar da hidrogeno bidezko bidaiarien trena zela, erregaia hornitu edo kargatu gabe. Flirt H2 trenak, H erregai-pilek elikatuta, estandar berria ezarri du tren-garraioan, 2.800 kilometro eginda, horniketarik behar izan gabe.
Hau ia bi egunez luzatu zen eta Haren eraginkortasuna eta bideragarritasuna erakusten du trenetan. Erregai fosilak alde batera uzteko modu egokia.
Flirt H2 berrikuntzaren aldeko apustu sendoaren ondorioz dator industriara. 2022an aurkeztu zen lehen aldiz, Berlingo Innotrans azokaren esparruan. Hau Flirt ereduaren egokitzapena da, eskualdeko eta aldiriko zerbitzurako diseinatua.
Motor elektrikoko bi auto eta tarteko auto bat ditu, 108 eserleku eta zutik dauden bidaiarientzako espazio gehigarria. Flirt H2 Powerpack izeneko bere erdiko autoan dago, erregai-pilak eta H tankeak dituena.
Erregai-pila hauek H elektrizitate bihurtzen dute, trenaren motorrak elikatuz eta bere trakzio-baterietan energia gehigarria gordetzen dute.
Hasieran, Kaliforniako San Bernardino County Garraio Agintaritzaren garapen bat izan zen muturreko baldintzetan lan egitea, giro-tenperatura 49 gradu Celsius-ekin. Disko honek Stadler-ek berrikuntzaren eta iraunkortasunaren aldeko apustua erakusten du, baita hidrogenoak etorkizuneko erregai gisa duen potentzial ikaragarria ere.
Laburbilduz, hidrogenozko trenak marka guztiak hautsi ditu inoiz ikusi gabeko autonomiarekin eta 50 orduz martxan. Auto superberriztagarri batean H eta motor elektriko bat batzea albiste harrigarria zen, baina tren hau inoiz ikusi gabeko zerbait da.