Hitz egin dezagun Europaz

ERASMUS+, talentuko “marka pertsonal” bat profesional batean

Munduko mugikortasun programaren hogeita hamar urteren ondoren, zifrek txunditzen dute. 1987an sortu zen eta bere bitartez 9 milioi ikaslek beren bizitzetako esperientzia hezigarri ekoizle eta ahaztezinenetako batez gozatu dute. Urrun geratzen dira dagoeneko 95 ausart horiek, 1987an euren maletak egin zituztenak abenturaruntz, pantailarik gabeko mundu batean eta oso informazio gutxirekin ezezagunaruntz. Gaur egun Erasmus+ programa finkatu bat da eta garapen jarraituan, aurten bere ateak irekitzen dituena kontinente berrietara, Asia eta Afrika bezalako norakoak sartuz. Erabateko lorpen bat.
Ikaslegoaz gain, Erasmus+-ek ahalbidetzen die urtero milaka irakasleri zentro berriak ezagutzea, esperientziak partekatzea eta nazioarteko lankidetzako proiektuak garatzea, sistema hezigarriaren hobekuntza dakartenak, balioa emanez nahastuta dauden irakaslego eta instituzio hezigarriei.
 
Lanbide Heziketako zentroetatik parte hartzen ari gara programa honetan bere hastapenetatik parte-hartzeko zifra gorako batzuekin eta beste maila hezigarrietan baino indar handiago batekin. Hiru hilabetetan zehar ikaslegoa bere konforteko zonaldetik ateratzeak eta bere etxetik oso urrun dagoen toki batetara joateak erakutsi du formula oso eraginkor bat dela profesional bikainak hezitzeko. Esperientzia honen igarotean ikaslegoak esperientzia berri jakin batzuei aurre egin behar die, bai maila profesionalean bai maila pertsonalean, hala nola pertsona berrak ezagutzea, beraiekin bizitzea, hizkuntza berri bat, nazioarteko lan-inguruneetan moldatzea, lehen aldiz bakarrik bizitzea horrek dakartzan erantzukizun eta lanekin… finean bere patua zuzentzea.
Desafio horiek gainditzeko unean, gazteek gaitasun eta konpetentzia  pertsonal sorta bat garatzen dute, oso baliotsuak direnak. Besteak beste, egokitzeko gaitasuna, erresilientzia, komunikazioa, erabakien hartzea, hizkuntzen ikasketa, arazoen konpontzea eta batez ere, oreka emozional handia egoera estresagarrienetan.
 
Erasmus+ programan parte hartzen duten gazteek beren itzuleran dakarten konpetentzia eta ezaguerez betetako motxila hau ez da oharkabe pasa talentuak bilatzen dituzten enpresentzat. Nire esperientzian orienatzaile profesional bezala, gauza normal bat bezala hasi da izaten enpresek beren baldintza idealen artean edukitzea “Erasmus ikasle” bat izatea hautagaia, batzuetan titulazio zehatz baten gainetik; nahikoa da titulazio orokor bat familia profesional jakin batean. Hala eta guztiz ere, Erasmus baten curriculum vitaeak balio erantsi bat du, izan ere normalean porfil altuenari dagokio, bai akademikoki bai pertsonalki, klase guztian. Honi gehitzen bazaizkio “tuneatu” profesional eta gaitasuneko hiru hilabete, oso logikoa da lanpostuetara joateko unean edo proiektu profesionalak garatzeko unean ikasle hauek interesgarriagoak izatea talentua duten gazteak bilatzen dituzten enpresentzat.
 
Ez da arraroa SEPIEren esfortzua programa hedatzeko, ezta #MIERASMUSENFP bezalako programak agertzea, lehenengo pertsonan protagonistak ikustarazi eta horiei ahotsa eman nahi dionak. Komunitate autonomo ezberdinen arteko lankidetzako proiektu honetan, ahotsa ematen zaie Erasmus+ mugikortasuneko programan parte hartu duten ikaslego, irakaslego eta LHko instituzioetako esperientziei. Proiektuaren xedea da sentsibilizatzea, beldurrak kentzea eta protagonistek kontatutako esperientziak partekatzea erreferentzia eta motibazio bezala balio daitezen aukera hau balioesten ari diren ikasleentzat. Harrigarria da entzutea ikasle gehienen ahotsetatik beren bizitzetako esperientziarik ekoizle eta ahaztezinena dela. Ez dira gutxi onartzen dutenak bizitza aldatu diela. Ez da terraza gauza bera lortzea beste mota bateko programa hezigarriekin. Informazio gehiago: http://mierasmusenfp.blogspot.com/
 
Irits gintezke esatera Eramus+ ikasle baten talentuko “marka pertsonal” batean bihurtu dela eta enpresek horrela aintzat hartzen dute. Esperientzia onenetariko bat izateaz gain, Erasmus+ ginga perfektua bilakatu da LHko CV batean eta berme bat lan-sartzean.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.