Klima-aldaketaren kontra
Auto elektrikoa funtsezko papera du karbono dioxidoaren isurketak murrizteko borrokan. Berotegi-efektuko gasen isurketen txostenaren arabera, Espainian 1990-2012 urteetan, errepide-garraioa CO2 isurketen %22 da. Praktikan, merkatuan gaur egun aurki ditzakegun ibilgailu elektriko bat aukeratzeak esan nahi du, ibilgailuaren bizitza baliagarri osoan, konposatu kimiko honen 2 tona neta isurtzeari uztea. Izan ere, gure herrialdearen gaur egungo mix energetikoarekin, errekuntza-ibilgailu batek baino %77 CO2 gutxiago igortzen du eta energia berriztagarrien pisuaren arabera, etorkizun hurbilean %99ra iritsiko da.
Auto elektriko baten eta auto termiko baten arteko alde nagusietako bat (funtzionatzeko erregaia behar duena) lehengoak bateria bat behar duela da. 2015ean, Prebentzio Zientifikoen Batasunak (UCS, ingeleseko siglengatik) ikerketa bat egin zuen prozesu horrek ingurumenean zuen eragina neurtzeko, eta ondorioztatu zen bateria horren fabrikazioari lotutako emisioak zirkulazioko urte baten (edo 15.000 km) ondoren erraz konpentsa zitezkeela.
Kutsadura murrizteko bide egokia
Inork ez dio ihes egiten trafikoak eragindako kutsatzaileen emisioei – Batez ere nitrogeno oxidoen (NOx) eta esekitako partikulei –, gaur egun, gure osasunerako mehatxu handienetako bat. Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, kutsatutako aireak 4,2 milioi heriotza eragin zituen 2016. urtean. Gainera, kontuan izan behar da diesel turismoek, oraindik zirkulazioan, NOx gehi 29 aldiz NO2 gehiago isurtzen dutela, gasolina-auto batek baino. 2050. urtean erregai fosilen ibilgailuak desagertzea helburu du Europak.
Etorkizuneko kotxea
Automozioaren etorkizuna elektrikoa da. Duela hogeita hamar urte imajinatu zituzten aukera asko egia bihurtzea lortu dute. Digitalizazioak eskaintzen dituen aukerei esker, posible da urruneko zenbait funtzio monitorizatu eta kontrolatzea. Hala nola, klimatizazioa aktibatzea, kargatzea, ibilgailua irekitzea edo sakelako telefonoan alertak jasotzea. Eta hori hasiera baino ez da; etorkizun hurbilean, gidaritza autonomoak gidariari zerbitzu berriak emango dizkio.
Energia aurreztu
Ikusten denaren inguruko mito faltsu batek dioenez, mota horretako ibilgailuek faktura elektrikoaren kontsumoan eragin dezakete. Baina errealitateak kontrakoa adierazten digu: elektrizitatearekin 100 km egitea gasolinazko motor batekin baino hiru aldiz gutxiago kostatzen da. Ikusmen baten kontsumoa hozkailu batetik eta izozkailutik (2.000 kW inguru urtean) baino askoz ere handiagoa da. Urteko gure ibilbide ertaina 12.500 km-koa bada, 300 €-ko fakturaren igoera bat izango litzateke, hau da, hilean 25 euro inguru, eta oinarrizko tarifa bat kontratatuko da.
Gasolindegia etxean
Ikusten duten autonomia urratsez urrats hazten ari da: hurrengo urteetan merkatura iritsiko diren gehienek 400km izango dituzte. Baina gaur egun, askoz ere gutxiago, hiri inguruetako edo hiri-inguruko eguneroko joan-etorrietan ditugun beharren %95 estal dezakegu. Gainera, gero eta errazagoa da bide publikoan edo merkataritza-guneetan eskuragarri dauden kargatzeko guneak aurkitzea. Endesak, adibidez, 8.500 kargadore jarriko ditu datozen bost urteetan, eta horietatik 2.000 prest egongo dira datorren urtearen amaieran, eta, beraz, arazorik gabe ibili ahal izango da Espainian, kargatzeko puntu bat izango baita 100km baino gutxiago.
Eta beste hainbat gauza ere
Nahiz eta momentuz kotxe elektriko bat erostea garestiago izango, onura pila bat daude zalantzarik gabe. Adibidez,
kotxearen mekanika urte gehioz iraungo du, gidatze seguruago egiten dela kotxe hauekin esaten dute ere eta beste hainbat gauza. Albistean ere, Endesaren
iritzia gai honi buruz irakurri daiteke.