Batzuetan, ideia bikain bat eta hori aurrera eramateko motibazioa ez dira nahikoak hori aurrera eramateko. Beren proiektua egia bihurtu baino lehen, ekintzaile askok galdera garrantzitsu bati erantzun behar diote: nola lortuko dut finantzaketa horrekin hasteko? Lehenik eta behin, ingurune hurbilenera jotzen da, hau da, familiara eta lagunengana, baina ondoren beste inbertsore mota batzuetara jotzen da diru gehiago lortu ahal izateko. Eta horri, gainera, gehitu behar zaizkio beste bilaketa batzuk, hala nola negozioa ezartzeko bulegoa, hornitzaileak, bazkideak, bezeroak, aholku komertziala, laguntza legezko gaietan…
Eta hori guztia leku berdin batetik egin ahal izango balitz? Leiho bakar hori geroz eta gertuago dago datuen analitikaren (big data) eta adimen artifizialaren (AA) konbinaketarekin. “Datuen analitikak eta adimen artifizialak banku-entitateek proposamen ezberdinak egin ahal izatea erraztuko dute, gure finantza-zerbitzuak neurrira egindako zerbitzuekin, diagnostiko pertsonalizatuekin eta gomendioekin osatuko dituztenak, bezeroei hazten eta beren negozioetan arrakasta izaten lagunduko dietenak”, adierazi du Banc Sabadell-eko Teknologiako zuzendaria Enrique Solbesek.
Bere aldetik, Miguel Ángel García Cabello Telefónica Empresas-eko kontuen zuzendari da. García Cabellok honakoa dio: “Eraldatze digitalak eragin du bankuek, lehenak izan direnak beti teknologia hauskorrenak hartzen, hobe uler dezatela merkatua eta beren eskaintza egoki dezatela bezero bakoitzaren behar espezifikoetara”. Proposamen mota hauek egin ahal izateko, ekintzaileen datuei gehitzen zaizkie txosten makroekonomikoa, sektoreko joerak eta beste informazioak, adibidez talde enpresarial ezberdinen arteko konexioak edo kokapen geoerreferentziatuak. Datuak modu anonimo eta txertatuan tratatzen dira, beti ados pribatutasun eta konfidentzialtasuneko legeriarekin, baina hala eta guztiz ere bezeroentzat oso erabilgarri diren patroi askoren aurkikuntza gertatzen da.
Datuak baino askoz gehiago
Azaletik, hauek dira datuen analitikak eman ditzakeen erabilgarritasun batzuk ekintzaile batentzat, bere proiektua aurrera eraman nahi duena, edo konpainia batentzat ere, dagoeneko existitzen den negozioa hobetzeko.
- 1'Geomarketina': Eremu honenak aurkitu negozioa kokatzeko, kontsumitzaile berriak erakarri edo zonalde berri baten "klon"ak aurkitu, egungo bezeroen kontsumo gaitasun berdintsuarekin.
- Inbertsio optimizatua: Modu xehatuan kalkulatu inbertsio ezberdinen ustezko emaitzak, arrakasta handiago bat iragartzen duen aukera hautatzeko, arriskua gutxituz.
- Legeria bete: Eskatutako arau guztiak automatikoki betetzea erraztu, arindu eta egiaztatu, negozioa martxan ipintzeko eta horrekin jarraitzeko.
- Hornitzaile berriak eta bazkideak: Txosten pertsonalizatuak eratu konpainia baten harremanetako zuhaitz batetik aurrera datu base batetik abiatuta. Horrela posible da filtratzea ekintzailearen interesen arabera denbora errekorrean hornitzaile eta bazkide egokienak aurkitzeko negozioarentzat.
- Delituen aurre hartzea: Aurreko puntuari esker, entitate baten harremanetako zuhaitz guztia ezagutzean, ekintzailea ziurtatzen da konpania horiek ez dutela inongo harremanik irregulartasunetan edo delitu batetan buka dezaketen kontuetan nahastuta dauden hornitzaile, bazkide edo bezeroekin, konpainia baten ospea arriskuan ez ipintzeko.
Sareen boterea
Baina Adimen Artifizialari eta tresna analitikoei esker datu horiek balioan ipini baino lehen, beharrezkoa da informazioa biltzea, sakabanatua egon baitaiteke toki ezberdinetan. Azken urteetan, konexio hau erraztua izan da, ez bakarrik zuntz optikoaren txertaketari esker, banda lodiera optimizatzen duena datuen elkartrukaketa jariakorrari esker, baizik eta belaunaldi berriko sareen etorrerari esker ere, software-etan oinarrituak daudenak eta bere ingeleseko siglengatik ezagutuak direnak, SDN (software defined networks).
eWorld aldizkariko albistea