Tesla konpainiak Cybercab bolanterik edo pedalik gabeko bi ateko ibilgailu elektrikoaren ekoizpen masiboa hasiko du 2026an eta Elon Musk handikiak esan du 30.000 dolar baino gutxiago kostatuko duela.
Jendetzatik jendetzara. Donald Trumpekin egindako mitin politiko batean estreinatu eta egun batzuetara, munduko gizonik aberatsenak, Elon Muskek, Cybercab autoa ohore guztiekin aurkeztu zuen. Diseinu futurista duen auto elektrikoa da Cybercab, hegalak bezala irekitzen diren bi ate dituena, bolanterik edo pedalik gabekoa; robotaxi bat, alegia, zeinarekin Teslak gidatze autonomoa irauli nahi duen adimen artifizialaren laguntzaz. Erakustaldiak ezer gutxi frogatu zuen: prototipoa zirkuitu itxi labur batean gidaririk gabe mugitzeko gai dela soilik. Elon Muskek bere robotei dantza egiten -edo antzeko zerbait- irakatsi diela ere deskubritu genuen.
Musk-ek modelo berriak eta limusina autobus ikusgarri bat erakutsi zituen, Robovan. Teslako buruak ziurtatu zuen 2026an konpainia Cybercab-ak ekoizten hasiko dela -arauzko baimenen menpeko epea-, eta horien kostua 30.000 dolar baino txikiagoa izango dela (27.500 euro inguru egungo kanbio-tasan), nahiz eta azkenean lortzen ez badu, ez litzatekeen izango enpresak zentzu honetan hitzeman bat hausten duen lehen aldia. Robotaxi abiarazte ekitaldia bera hainbat hilabete atzeratu zen prototipoan aldaketak agindu zituenetik. Musk-ek bere iragarpen berria modu apur bat korapilatsuan formulatu zuen jada: "Ziurrenik, tira, epeei buruz ez ohi naiz oso baikorra izan, baina 2026an. 2027 baino lehen, utz nazazue horrela esaten".
Cybercab-ek 20 zentimo balioko dute kilometroko denboran funtzionatzeko. "Garraio autonomoaren kostua hain txikia izango da, non indibidualizatutako garraio kolektibotzat har daitekeela", esan zuen. Robotaxis-ek kargagailu induktiboak erabiliko ditu eta ez du entxuferik beharko. Gainera, kameretan eta adimen artifizialetan soilik oinarrituko dira, robotaxis-ek erabiltzen duen bestelako hardwarearen beharrik gabe.
Hala ere, produkzio planei, ereduen kostuari, espero den errentagarritasunari eta inbertitzaile eta analistek esperotako beste xehetasun batzuri buruzko inormazioa falta zen, Teslak bere balioaren zati handi bat produktu honen arrakastaren aldeko apustua egiten duela uste baitute edo, oro har, gidaririk gabeko autoetan. Gidatze guztiz autonomoa nola lortuko den ere ez zuten esan. Aurkezpen kontzeptual bat izan zen.
Teslak aurten bere historiako bidalketen lehen jaitsiera jasotzeko arriskua du, erosketa pizgarriek ez baitute bezero nahikorik erakarri ibilgailu elektrikoen gamara. Prezio murrizketek irabazien marjinak ere murriztu dituzte. Konpainiak datorren urtean eredu berri bat merkaturatzea espero du, eskaria suspertzeko.
Aurkezpen ekitaldia, 'We, Robot' izenarekin, Burbankeko Warner Bros estudioetan egin zen, Los Angelesen (Kalifornia) kanpoaldean eta eszenaratzea pelikula bat bezalakoa izan zen. Ekitaldia atzerapen handiarekin hasi zen, bertaratutakoetako baten larrialdi mediko baten ondorioz, Muskek azaldu zuenez. Hiru milioi pertsonak baino gehiagok jarraitu zuten aldi berean X sare sozialean une batzuetan.
Konpainiaren Optimus robotetako hainbat ostalari edo erakargarri bezala izan ziren. Batzuk mekanikoki dantzatzen zuten kristalezko plataforma baten gainean musikak jotzen zuen bitartean eta beste batzuk gonbidatuen gunean zeuden. Kamerek behin eta berriz enfokatu zuten tabernan zutik zegoen norbait zerbitzari gisa arituko balitz bezala, baina agurtzeaz eta modu zentzugabe samarrean mugituz haratago, ez ziren ikusi edariak zerbitzatzen amaitzen. Musk-ek urtero mila milioi dolar irabazi nahi dituen produktua da, baina argi dago horretarako bide luzea dagoela egiteko.
Gaueko izarra, nolanahi ere, Cybercab izan zen. Musk baten gainean heldu zen eta gidaririk gabeko autoen bertuteak goraipatu zituen. "Gehienetan autoek ez dute ezer egiten, baina autonomoak badira bost aldiz gehiago erabil daitezke, agian 10 aldiz gehiago", esan zuen. Autoek gidariak dituzten garaia alderatu zuen igogailuek igogailuzainak zituzten garaiarekin.
"Etorkizun autonomoa hemen dago jada. Gaur gauean 50 auto guztiz autonomo ditugu hemen. Y eredua eta Cybercab ikusiko dituzue. Guztiak gidaririk gabe. Horietara igo zaitezkete. Ez daukate bolanterik ez pedalik; beraz, ondo ateratzea espero dut", esan zuen txantxetan, eta, ondoren, ziurtatu zuen auto autonomoak gizakiek gidatutakoak baino 10 aldiz seguruagoak izango direla. Teslak segurtasun arazoak izan ditu bere egungo modeloen autogidatze ezaugarriekin.
Enpresariak ikuspegi bat du, non auto autonomoa Uber eta Airbnb-en nahasketa bat den, gidaririk gabeko autoak taxi gisa jarduten du eta ibilgailuen jabeek flotara gehi ditzakete behar ez dituztenean. Musk-en plana, beraz, bidaiariek aplikazio baten bidez hazta dezaketen Tesla taxien flota bat kudeatzea da. Berebil autonomo baten jabeek ere aplikazioan dirua irabazteko aukera izango dute euren ibilgailuak eskainiz, Teslak diru-sarreren murrizketa hartuko baitu.
Aurkeztu zen beste prototipoak, Robovanek, 20 lagunentzako tokia du eta erabilera komertzialerako edo pertsonalerako egokitu daiteke, eskola edo turismo autobus gisa edo baita zama ibilgailu gisa ere, konpainiaren arabera.