General Motors enpresak sorpresa eman zuen CES 2021 ekitaldian: Cadillac e-VTOL aireko taxia aurkeztu zuen. Auto hegalari bat edo drone pertsonal bat baino gehiago da asmakizun berri hau. GMk errepideko EV teknologiak erabili eta airean aplikatu ditu.
GM Cadillac eVTOL delakoak taxi hegalariaren kontzeptuaren irudia handitu du. Enpresa hau aireko taxi elektrikoaren negozioa ikertu duen azken fabrikatzailea da.
Horrela, CES 2021ean, General Motorsek aireratze eta lurreratzerako ibilgailu bertikalarekin izan duen aurrerapena erakutsi zuen. Ipar Amerikako konpainia hau erakusketa elektronikoaren protagonista bilakatu zen eta 2021 eta 2025 bitartean 30 ibilgailu elektriko garatuko zirela iragarri zuen: bilketa kamioietatik kirol SUVetaraino.
Jakina, nobedadeen artean nabarmentzen zen produktu bat ez da kalean zehatz-mehatz erabiliko edo, gutxienez, ez da han izango erabileraren zatirik handiena. Cadillac markako ibilgailu elektriko hegalari baten prototipoa da, aireratze eta lurreratze bertikala (eVTOL) izango duena.
Proposamen hau azken urteetan iragarritako antzeko auto hegalari batzuen osagarri da eta gainerakoek bezala, ez du berehala merkaturatzeko planik (edo ez zen horren berri eman).
Ibilgailua hegazkin moduko bat da, bolanterik eta pedalik ez dituena, orduko 90 kilometro arte modu autonomoan bidaiatzeko gai dena. "Hurrengo belaunaldiko bateria teknologia" erabiltzen duten lau errotorez hornituta dago eta sentsore biometrikoak ditu, ezinbesteko seinaleak irakurtzeko, tenperatura, argiztapena eta inguruneko zarata datu horien arabera doitu ahal izateko. "VTOL GM etorkizun multimodal baterako duen ikuspegiaren gakoa da", adierazi dute enpresatik. Ereduari dagokionez, Michael Simcoe, GM diseinu globaleko presidenteordeak, adierazi du "lagun edo familia talde batek helmugara bidean elkarrekin denbora pasatzeko espazio soziala izatea" duela helburu.
Diseinua bitxia da, lau helize erakusten ditu bi altuera desberdinetan. Hemen dagoen ideia beste eVTOL batzuetan ikusi dugunaren antzekoa da, non ibilgailua eraikinetako teilatuetan bidaiariak hartu eta uzteko air taxi gisa erabiliko litzatekeen.
Bere diseinua lehen kontzeptuaren antzeko zentzu batean dago, baina, jakina, airera egokituta dago. Bolantearen edo kontrol batzuen gabezia nabarmentzen da bereziki. Cadillac eVTOL autonomoa izango litzateke eta ez luke pilotu bat behar izango leku batetik bestera eramateaz arduratzeko.
Ez dago horren funtzionamenduari buruzko xehetasun askorik, Cadillac-ek adierazitako zifra latz batzuetatik harago. Adibidez, lau rotoreak mugitzeko 90 kWh-ko bateria izango lukeela diote. Era berean, orduko 90 kilometro inguruko gehieneko abiadura ikusten dute eVTOLerako.
General Motors pixkanaka auto elektrikoen merkatuan sartzen ari da bere ibilgailuen eredu desberdinekin. Hummer EV edo Cruise Origin dira horren adibide. Baina etorkizunera begira ere gehiago begiratzen dute, Cadillac luxuzko markako auto hegalari eta guztiz autonomoekin. CES 2021 honetan enpresak aprobetxatu zuen Cadillac autoei dagokienez etorkizunerako duen ikuspegia zein den erakusteko. Horretarako, taxi autonomoko bi kontzeptu aurkeztu zituen. Kontzeptu izateak esan nahi du oraindik ez direla diseinutik haratago joan.
Beste ibilgailua PAV da, hau da, azken urteetan sektore honetan agertu diren beste askoren antzeko lurreko taxi bat. Laukizuzen itxura du, bolanterik gabe eta nahiko altua, ibilgailu honek bidaiariak taxi autonomo gisa garraiatzeko diseinatuta dago. PAV oso erabilerraza izateko diseinatuta dago. Barrualdean sofa baten moduko eserlekuak ditu, etzanda eta kuxinekin ere. Teilatua beirazkoa da, kanpoaldea ikusi ahal izateko eta Cadillac-ek dioenez, barnealdera irakurketa biometrikoen bidez bakarrik sartu daiteke, hala nola, ahotsa, hatz marka edo irisaren antzematea.