gameWorld

Bideo-jokoen gorakada

Euskadibideo-jokoen sektoreak motor ekonomiko eta sozial gisa sendotu nahi du, mundu mailako erronkei aurre egin eta tokiko ekimenen aldeko apustua eginez, integrazio eta eragin positiboa lortzeko.

Bideo-jokoen Nazioarteko Egunean, iaz Espainian 2.000 milioi euro baino gehiago fakturatu zuen industria honen hazkunde iraunkorra nabarmentzen da. Hala ere, sektoreak erronka garrantzitsuak ere baditu, hala nola langile murrizketak eta bideo-jokoen pertzepzio soziala aldatzeko beharra. Jorge López Deusto Unibertsitateko irakasleak eta Gate 8 Games-eko arduradunak erronka horiei tokiko ikuspegitik heltzearen garrantzia nabarmentzen du.

Lopezen ustez, bideo-jokoak ez dira zaharrak. «Gaur belaunaldi guztietako jokalariak ikusten ditugu, gazteetatik hasi eta heldu helduetaraino, haietan entretenimendu eta konexio modu bat aurkitzen dutenak», azaldu du. Impact Gamers bezalako proiektuek gazteak mezu sozialekin bideo-jokoen sorkuntzan heztea bilatzen dute, tresna hau balio positiboak sustatzeko eta ziberbullying-a edo bakardadea bezalako arazoei aurre egiteko.

Sektoreak adineko helduei ere begiratzen die, Golden Gamers-ei, elkarlanean aritzera animatzen direnak, bakardadea murrizten eta sozializazioa bultzatzen lagunduz. Ekimen honek harrera ona izan du eta bideo-jokoak hainbat etapatan bizi-kalitatea hobetzeko nola erabil daitezkeen erakutsi du.

Hazkundea eta ekimen berritzaileak izan arren, Euskadi bideojokoen ekosistema propioa sendotzeko erronkari aurre egiten dio. Lopezek azpimarratzen du, tokiko talentua egon arren, erakundeen laguntza eta ikusgarritasuna falta dela eskualdea sektorerako erreferente bihurtzeko. «Gure talentua alde egin beharrik ez izateko aukera horiek sortzea funtsezkoa da», nabarmendu du.

Aimar Jiménez ingeniariak, errealitate birtualean aditua eta Lopezen ikasle ohiak, nabarmendu du tokiko garapena korapilatsua den arren, badirela aukerak proiektu txiki eta sortzen ari direnetarako. "Ekitaldiekin eta tokiko laguntzarekin, garatzaile gazteei Euskaditik atera beharrik gabe hazteko aukera emango dien ingurune bat sor genezake", komentatu du.

Adituen ustez, Euskadi sektorearen etorkizunak konpromiso kultural handiagoa eta adimen artifiziala eta 5G bezalako teknologia berrietara egokitzeko gaitasuna dakar. Itxaropena da, bulkada egokiarekin, bideo-jokoa entretenimendu iturri ez ezik, lurraldeko aldaketa sozial positiboa izateko ere izan daitekeela.

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.