Mugikortasun elektrikoaren iraultza geratzeko heldu da. Egia da kotxe elektrikoak ez direla nahi den abiaduran ezartzen ari, neurri handi batean prezio altuengatik eta kargatzeko puntuen eskasiagatik, baina bizikleta elektrikoaren merkatuak erritmo bizian hazten jarraitzen du, batez ere herrialde jakin batzuetan, hala nola Espainian. Tarteka eredu berriak iristen dira, hala nola 'made in Spain' bizikleta elektriko berritzailea, segundotan gutxitan tolesten dena, mugimendu bakarrarekin, kateak eta mantentze-lanak ekuaziotik kentzen dituzten teknologietan aurrera egiten den bitartean.
Zentzu horretan, STEE fabrikatzaile frantziarrak urteak daramatza mugikortasun mota horren oinarrizko elementuetako bat (litiozko bateriak) kolpe batean ezabatzen duen bizikleta elektriko batean lanean. Pi-Pop bizikletetan (hirugarren belaunaldia udan merkaturatu dute), bateria ordez superkondentsadoreak erabiltzen dira, lur lauetan pedalei eragiteari, maldan behera ibiltzeari eta frenaketei esker etengabe kargatzeko aukera ematen dutenak. Horrek autonomiaren arazoa ezabatzen du eta askoz konponbide ekologikoago eta iraundorrago baten aldeko apustua egiten du.
Modu honetan, Pi-Pop bizikletek 25 km/h-ko laguntza adimentsua eskaintzen dute eguneko 24 orduetan, asteko 7 egunetan eta ez dute kargatu beharrik. Gainera, superkondentsadoreek ohiko pilek baino askoz ere iraupen luzeagoa dute: Orleanseko konpainiaren arabera, 15 urte arte irauten dute, ehunka mila karga eta deskarga ziklo jasaten baitituzte.
Pi-Pop-ak nola funtzionatzen duen
Frantziako Pi-Pop bizikletak litiozko bateria tradizionalak hegan kargatzen diren superkondentsadoreekin ordezkatzen ditu.
Lehen begiratuan, Pi-Pop-ak beste edozein bezalako bizikleta elektriko baten itxura du. Hala ere, bere proposamen berritzailearen gakoa markoan dago, non superkondentsadoreak integratuta dauden. Sistema horri esker, energia oso azkar metatu eta askatzen da, eta berau osatzen duten materialak ohikoak dira (aluminioa, karbonoa, zelulosa, polimeroa...), hau da, litioari eta birziklatzen zailak diren beste osagai batzuei uko egiten die.
Ohiko bizikleta elektrikoak sare elektrikotik kargatzen dira normalean eta autonomia mugatua ahalbidetzen dute, normalean 30 eta 80 km artean, beti ere bateriaren tamainaren eta egindako ibilbidearen arabera. Bestalde, Pi-Pop-en superkondentsadoreak kargatzen dira erabiltzaileak pedalei ematen dien bitartean. Honek energia metatzen du lur lauetan, baina baita jaitsieretan eta balaztatzean ere, 250 W Aikema Electric Drive Systems AKM100SX motorra elikatzeko funtsezkoa, 25 km/h-ko gehienezko abiadurarekin.
Modu honetan, bizikleta iraultzaile hau pilatutako energia erabiltzeaz arduratzen da beharra dagoenean pedalei laguntzeko (dela irteeran, lau faltsuetan edo igoeretan). Jakina, kontuan izan behar da lur lauetan berreskuratutako energia neurrizkoa dela, erabiltzailearen pedalei ematea ez zigortzeko, altua jaitsieretan eta oso altua TEKTRO MD-M280 disko-balaztak jartzen direnean.
STEEko arduradunek euren bizikletaren muga logikoez ere ohartarazten dute. Superkondentsadoreek har dezaketen energia-kopurua nahiko baxua da; beraz, ez da gomendagarria desnibela edo malda handia duten guneetarako (% 10eko desnibelarekin gehienez 500 metroko maldak igotzeko kalibratuta dago). Horrela, unerik txarrenean laguntza elektrikorik gabe geratzeko arriskua dago, nahiz eta balaztatze edo jaitsiera luze batek bere ahalmena azkar "bete" uzten duen.
Gainera, superkondentsadoreak % 100ean autodeskarga handia duten osagaiak dira; beraz, karga-maila denborarekin jaitsiko da erabiltzen ez denean. Horrela, guztiz kargatuta dagoen bizikleta bat guztiz hutsik egongo da gutxi gorabehera 2 hilabetez jarduerarik gabe egon ondoren.
Superkondentsadorearen sistemaz gain, Pi-Pop-ek gama ertain-altuko bizikleta baten zehaztapenak ditu. Bere pisua 21,7 kg-koa da, aluminiozko marko bakarrarekin, sardexka teleskopikoarekin eta altuera erregula daitekeen aulki betegarriarekin. Gurpilak, hiriko joan-etorrietarako Michelin, 28 hazbeteko Velox hagunetan jartzen dira, eta 7 abiadurako kaxako osagai guztiak Shimanokoak dira.
Bere bezeroei are eginbide gehiago eskaintzeko, STEEko arduradunek Alemanian fabrikatutako I Lock It GPS sistema antilapurreta eskuragarri jartzen dute aukeran. Hau koadroan finkatuta dago eta bizikleta inmobilizatu daiteke atzeko gurpilaren erraien artean pasatzen den blokeo erretiragarri bati esker. Aktibatzeko, konektatu zure telefonora aplikazio bat erabiliz (Android eta iOSekin bateragarria) Bluetooth bidez.
Horri esker, teklak ahazteko aukera ematen du, gailuak telefonoaren hurbiltasunaren aurrean erreakzionatzen baitu: bizikletatik aldentzen zarenean blokeatzen da eta hurbiltzen zarenean desblokeatzen da. Edozein lapurreta saiakeraren berri emateko, alarma bat dauka mugimendu-detektagailu batera konektatuta. Inor bizikleta mugitzen saiatzen bada, alarma hau 110 dB-ko soinu-potentzia maximoarekin aktibatzen da. Integratutako GPS kokapenari esker, lapurreta saiakeraren jakinarazpena jasoko duzu mugikorrean eta zure bizikletaren posizioa denbora errealean jarraitu ahal izango duzu.