Titan kode izenarekin, sagarra hozkatuaren enpresak urteak daramatza Teslaren arerio berri bat izateko helburu argia duen proiektuan lanean.
Apple motor elektrikoen erraldoiaren ingeniari ohiak kontratatzera iritsi da ere, bere EV ibilgailuak konpainiaren zaleen itxaropenak bete ditzan. Eta orain, badirudi Applek prozesadore garrantzitsuenetako baten zati handi bat osatzea lortu duela.
Mark Gurmanek jakinarazi duenez, prozesadore hau ezinbestekoa da bere Titan proiekturako. Eta aurrerapen horri eskes, 4 urtean murriztu ahal izan dute euren Apple auto elektrikoa merkatuan jartzeko epea.
Modu honetan, espero zen Apple auto elektrikoa 2025ean iristea. Eta kontuz, diseinuari dagokionez, sorpresa oso interesgarriak daude. Kontuan izan behar da filtrazio honen iturria Apple unibertsoarekin zerikusia duen guztian erreferentea dela, beraz, argitaratu den informazio honi nahikoa egiazkotasun eman diezaiokegu.
Dirudienez, Appleren prozesadore dibisioa proiektu honetarako inoiz garatu den osagairik aurreratuena izango den prozesadorea garatzen ari da. Ideia da konpainia estatubatuarra txip hori probatzen hastea Kaliforniako bere proba ibilgailuen flotan. Bere pizgarri handia? Gurmanek jakinarazi duenez, Appleren auto elektrikoak "Teslak eta Waymok eskaintzen dituztenak baino segurtasun sistema sendoagoak" izango ditu.
Orain, Titan proiektuaren helburua auto elektrikoak bolanterik ez izatea da. Bai, ondo irakurri duzu: Apple Car ibilgailu guztiz autonomoa izango da. Modu honetan, oso kabina zabala izango du, baita iPad motako ukipen-pantailak ere, iOS edo iPad OS-en oso antzeko interfazea eskaintzeko.
Noski, momentuz Applek ez du erabaki ibilgailu honen negozio eredua. Batetik, erabat autonomoki funtzionatzen duten Uber edo Lyft ibilgailuen flotari alternatiba bat eskaini nahi dio konpainiak. Nahiz eta litekeena den Apple Car edozein erabiltzailek eros dezakeen kontsumo eredua izatea.
Azkenik, kontuan izan behar da Appleren auto elektrikoak CCS estandarra izango duela, karga azkarreko estazio publiko gehienetan kargatu ahal izateko.
Applek itxuraz lantzen ari den auto elektrikoa inguratzen duen guztia nahasia da. Zenbait Amerikako komunikabide nahiko indartsuk, hala nola CNBC eta Bloomberg telebista kateek, hainbat hilabetez suposatu dute Cupertino konpainia auto elektriko baten garapenean lanean ari dela.
Dena den, irailaren erdialdean zalantza itzala zegoen Titan proiektuaren gainean, hau da, itxuraz, Applek etorkizuneko auto elektrikoa identifikatzeko erabiltzen duen kode-izena. Dough Fieldek, garapen hau gidatu zuen Teslako zuzendari ohiak, sagar enpresa utzi eta Ford-ekin sinatu zuen.
Field ez da Titan proiektuarekin lotutako lehen kudeatzailea Appleren mailatik irteten. Steve Zadeskyk enpresa utzi zuen bere aurretik, Ford harrobitik etorritako ingeniari mekaniko ospetsua. Gorabehera horiek proiektu honetan zerbait gaizki zegoela islatzen omen zuten. Gutxienez, nolabaiteko ezegonkortasuna igarri zuten. Agian hori da, Bloomberg-en arabera, Applek bere auto elektrikoaren garapena bizkortu duelako apustua sendotzeko arrazoia.
Field-en oinordekoa Titan proiektuaren gidaritzapean Kevin Lynch da, barneko ingeniari beteranoa, eta, besteak beste, Apple Watch-aren garapenean parte hartu duena. Badakigu teknikari honek Apple dibisio hau zuzendu duela bi hilabete pasatxoz, baina azken orduotan forma hartzen ari den informazioak defendatzen du enpresa honek 2025ean zehar bere auto elektrikoa kalean jartzeko azeleragailua zapaldu duela.
Hala ere, asma dezakegun bezala, data hori ez da finkoa eta alda daiteke marka honek denbora gehiago behar badu auto honen gidatze autonomoaren teknologia garatzeko.