Nahi eta nahi ez, auto elektrikoaren garaian gaude. Beraz, jarraian gai horri buruzko zenbait argibide ematen saiatuko gara. Izan ere, itzulerarik ez duen eraldatzea da hau.
Berotegi-efektuari aurre egitea eta aire osasungarraiago bat arnastu ahal izatea arrazoi sendoak dira ibilgailu elektrikoen alde egiteko. Gainera, segurtasun handiagoa, aurrezpen energetikoa eta gidatze-esperientzia gogobetegarriagoa ematen dute. Ibilgailu elektrikoari esker, hiriko mugikortasuna erabateko iraultza bat bizitzen ari da. Garraio mota horrekin, beroketa globalaren eta kutsadura atmosferiko eta akustikoaren aurka borrokatu, energia (eta, beraz, dirua), aurreztu eta gidatze eraginkorrago eta ziurrago baten eta bizimodu jasangarriago baten aldeko apustua egin daiteke. Hona hemen gidatze elektrikoaren inguruko zenbait mito faltsu eta beste zenbait abantaila ere.
Aldaketa klimatikoaren aurka
Auto elektrikoak funtsezko paper bat joko du karbono dioxidoaren igorpenen murrizketaren gudan. Espainiako 1990-2012 Berotegi-efektuko gasen igorpenen txostenaren arabera, errepideko garraioak CO2 igorpen guztizkoaren % 22 suposatzen du. Praktikan, gaur egun merkatuan aurki ditzakegun auto elektriko baten aukeraketa soilak dakar, ibilgailuaren bizitza guztian zehar konposaketa kimikoaren 2 tona igorriko ez direla. Izan ere, gure herrialdeko egungo mix energetikoarekin, ibilgailu elektriko batek jada konbustioko auto batek baino % 77 CO2 gutxiago igortzen du, eta energia berriztagarrien pisua are eta handiagoa izan, etorkizun batean ehuneko hori % 99ra iritsiko da.
Auto elektriko baten eta termiko (funtzionatzeko konbustioa behar duena) baten arteko ezberdintasun nagusietako bat da lehenengoak bateria baten fabrikazioa eta erabilera behar duela. 2015ean, Zientzialari Kezkatien Batasunak ikerketa bat egin zuen prozesu honen talka ingurumenean neurtzeko, eta ondorioztatu zuen bateria honen fabrikaziora lotutako igorpenak oreka zitezkeela erraztasunez urte bateko zirkulazioaren (edo 15.000 km-en) ondoren.
Kutsadura murrizteko bide egoki bat
Aski ezaguna da trafikoak eragindako kutsatzaileen igorpenak -batez ere nitrogeno oxidoak bezala ezagutuak diren gas taldea eta suspentsioko partikulak- gure osasunerako mehatxu handienetako bat direla. Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, aire kutsatuak 4,2 milioi heriotza sortu zituen 2016an. Gainera, kontuan izan behar da diesel turismoek gasolinako autoek baino NOx gehiago eta 29 aldiz NO2 gehiago kilometro ibiliko igortzen dute. Europak helburutzat hartu du dagoeneko erregaiko ibilgailu fosilen desagerpena 2050rako.
Paradoxikoki, gaur egun, auto elektriko baten birkarga zergapetua dago konbustioko auto batek duena baino zergen hirukoitz batekin, zirkulatzen duten bitartean ezer kutsatzen ez dutenean. Horrela, pentsamoleko aldaketa global bat inposatzen da, arnasten dugun airearen kalitatea ziurtatzen duena.
Zaratarik gabeko hiri bat
Trafiko errodatua hirien kutsadura akustikoaren % 80aren erantzule da. Gehiegizko dezibelioek gorabehera fisiologikoak eragiten dituzte, entzumenaren galera jarraia bezala, baita aldaketa psikologikoak ere, haserrea edo nekea bezala. Konbustioko motorerik ez izatean, ibilgailu elektrikoak ez du ia soinurik ateratzen. Beraz, bere erabilera orokorrak gure eguneroko bizitzaren kalitatea hobetzea lagun lezake modu esanguratsuan hurrengo urteetan.