Atzerriko hizkuntza bat gutxienez ikastea derrigorrezkoa da Lehen Hezkuntzan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan, nahiz eta Haur Hezkuntzako bigarren ziklora ere zabaldu den, 2018-2019 ikasturtean zehazki; ikasleen % 84,8k atzerriko hizkuntza batekin harremana du. Ingelesa da ia ikasle guztiek ikasten duten atzerriko lehen hizkuntza.
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, Batxilergoan eta Lehen Hezkuntzan, hautazko atzerriko bigarren hizkuntza bat ikasten duten ikasleen portzentajeak esanguratsuak dira: % 41,6, % 24,1 eta % 20,0, hurrenez hurren. Kasu honetan, frantsesa da ikasleek atzerriko bigarren hizkuntza gisa gehien ikasten duten hizkuntza.
Atzerriko hizkuntza baten ikasketa duela hamar urteko egoerarekin alderatuta, atzerriko hizkuntza batekin harremana duten Haur Hezkuntzako ikasleen kopurua handitu da, 2008-2009ko % 65,6tik % 84,8ra 2018-2019an. Atzerriko bigarren hizkuntza ikasten ari diren Lehen Hezkuntzako ikasleen azken urteetako igoera nabarmena da ere, 2013-2014an % 5,8tik 2018-2019ko % 20,0ra igaro baita.
Bigarren hezkuntzan atzerriko bigarren hizkuntza ikasteko aukera aldakuntza handirik gabe mantendu da azken urteotan. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, 2018-2019 (% 41,6), 2008-2009 (% 40,5); oso antzekoa da eta Batxilergoan (% 24,1), 2008-2009 (28), nahiz eta 2013-2014koa (% 22,1) baino zertxobait altuagoak izan.
Autonomia erkidegoen arabera, zenbait desberdintasun daude atzerriko hizkuntzaren ikasketaren hasieran Haur Eskolako bigarren zikloan, hamabi erkidegok 2018-2019 ikasturtean ehuneko 90etik gorako ehunekoak dituzte eta. Guztietan atzerriko hizkuntza batekin harremana izatea ia orokortzat jo daiteke. Gainerako erkidegoetan ere ehuneko nahiko altuak daude; baxuena% 62,1 da.
Lehen Hezkuntzan atzerriko bigarren hizkuntza irakastea oso garrantzitsua izaten hasi da zenbait erkidegotan, batez ere Andaluzian (% 66,9), ondoren Kanarietan (% 36,4), Murtziako eskualdean (% 30,6), Aragoi (% 27,3) eta Kantabria (% 20,7). Beste lau erkidegok % 10 gainditzen dute, gainerakoak kopuru horren azpitik izanik, eta horietako batzuek ehuneko batere esanguratsuak edo txikiak dituzte.
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, atzerriko bigarren hizkuntza aukerako ikasgai gisa eskaini behar den zentro guztietan, hura hartzen duten ikasleen ehunekoa % 41,6 da. Autonomia erkidegoen arabera, alde nabarmenak ikusten dira. Atzerriko bigarren hizkuntza ikasten duten ikasleen ehuneko handienak dituzten bi erkidegoak Kanariar Uharteak (% 78,7) eta Galizia (% 69,3) dira, ondoren beste lau erkidegok eta hiri autonomo batek ere % 50 gainditzen duten bitartean.
Batxilergoan, atzerriko bigarren hizkuntza ikasten duten ikasleen ehunekoak egoera desberdina aurkezten du Andaluziako erkidegoaren (% 64,8) eta gainerako erkidegoen artean, adibidez Nafarroako Foru Komunitatea % 22,1ekin. Portzentaje baxuenak % 10etik beherakoak dira, bi erkidegotan eta Ceuta hiri autonomoan, alegia.
2018-2019 ikasturtean, unibertsitatez kanpoko 1.609.141 Erregimen Orokorreko ikasleek atzerriko hizkuntza irakasteko hizkuntza gisa erabiltzen duten hezkuntza esperientzietan parte hartu zuten. Horietatik 1.338.664 ikaslek parte hartu zuten edukietan eta atzerriko hizkuntzen ikaskuntza programetan integratuta, 177.698 hain finkatuta ez zeuden beste esperientzia batzuetan eta 92.779 ikaslek atzerriko hezkuntza sistemak irakasten dituzten zentroetan ikasi zuten, non atzerriko hizkuntzak irakaskuntzarako hizkuntza gisa erabiltzen ziren.
Hezkuntza mailen arabera, nabarmentzen da lehen hezkuntzako ikasleen % 41,8k parte hartzen dutela jasotako esperientzia batzuetan eta % 35,6k eduki integratuetan eta atzerriko hizkuntzak ikasteko programetan parte hartzen dutela. % 4,8 beste esperientzia batzuetan eta % 1,4 atzerriko zentroetan matrikulatuta dago. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, ikasleen % 31,0k parte hartzen dute esperientzia horietan, eta % 26,4k edukiak eta atzerriko hizkuntzak ikasteko programa integratuetan parte hartzen du. Aurreko bi irakaskuntzetatik oso urrun dago Batxilergoa, bertako ikasleen % 9,7k parte hartzen baitu esperientzia horietan, nahiz eta atzerriko zentroetan matrikulatutakoen pisu nahiko nabarmena izan (ikasle kopuru osoaren % 1,3).
Diruz lagundutako zentroak Lehen Hezkuntzan edukien eta atzerriko hizkuntzen ikaskuntza integratuko programetako ikasleen ehuneko handienak dituztenak dira, % 46,8, eta % 31,9 zentro publikoetan. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren kasuan, zentro publikoek zifra nabarmen handiagoa dute % 30,0rekin, % 19,9 diruz lagundutako zentroetan.
2018-2019 ikasturtean atzerriko hizkuntza irakasteko hizkuntza gisa erabiltzen duten hezkuntza esperientziak eskaintzen dituzten zentroei buruz, Lehen Hezkuntzako 5.204 zentro daude (% 45,4) eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2.805 (% 45,2). Horietatik, edukiak eta atzerriko hizkuntzak ikasteko programa integratuak Lehen Hezkuntzako 4.188 (% 36,8) eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2.172 (% 35,3) zentrotan irakasten dira. Batxilergoaren irakaskuntzarako datuak txikiagoak dira, 645 zentro esperientzia guztietarako (% 16,4), eta horietatik 445ek edukien eta atzerriko hizkuntzen ikasketa programa integratuak eskaintzen dituzte (% 11,7).