appWorld

Aldaketak Instagramen

Berritu ala hil. Instagrameko zuzendariak argi zuen igorritako azken mezuan: "Jada ez gara argazkiak partekatzeko aplikazio bat". Adam Mosserik bere sare sozialetan argitaratutako bideo batean iragarri ditu plataformak pairatuko dituen aldaketak. TikTok edo YouTube bezalako lehiakideen urratsen atzetik, bideoan eta entretenimenduan arreta jartzeko asmoa dute, nahiz eta honeral sare sozialaren jatorrizko ideia traizionatu. 


Mosserik aldaketen lau arloak bereizi ditu: sortzaileak, erosketak, mezularitza eta bideoa, azken horiek lehenetsiz. Gailu mugikorretan kontsumoa lehenesten duten pantaila osoko esperientzia murgiltzaileei buruz hitz egin du. Horietako batzuk Stories, Reels eta IGTV zerbitzuetan sartuta daude dagoeneko, baina 'app'-aren zuzendariak formatu mota horien sakontzera bideratu du aro berria. Aipatu ez badituen ere, TikTok edo Twitch bezalako guneen itzal erraldoien aurka hasi da lanean: atzean ez geratzeko jarduteko garaia da. 2012an Facebookek eskuratu zuenean, lehen hobekuntzak iritsi ziren, horien artean etiketak eta mezu zuzenak eta argazki eta bideoekin. Geroago, agerian geratu zen Zuckerbergen pultsua ez zela dardaratzen beste plataforma batzuetako espazioak plagiatzean. Istorioekin gertatu zen bezala -Snapchat arrakastatsutik eskrupulurik gabe lapurtu zuen formatua- eta Periscope estiloko zuzeneko bideoekin, Reels formatua sartzea antzeko maniobra izan zen. 


Horrekin batera, TikTok-en oinarritutako bideo laburrak imitatu nahi zituen, duela bost urte Txinan jaiotako sare soziala, eta gazteen (eta ez hain gazteen) artean iraultza sortu zuena, bideo biralekin internet plagatuz. Arazoa, Instagramentzat, oraingoan da ezin duela jan arrain handiari lehia egiten dion arrain txikia.


Instagram dagoeneko aurrera egiten ari zen TikTok-en tekniken erabilerarako bidean, hala nola, edukien gomendioa. Izan ere, hilabete honetan bertan proba bat jarri zuen abian erabiltzaileen jarioan mezuak iradokitzeko, jarraitzen dituzten pertsonek igotako argazki eta bideoen gainetik jarriz. Hau da, TikTok bere lurrik onenean berdintzea bilatzen zuen: algoritmoan, alegia.


Teknika hau modu egokia da erabiltzaileak aplikazioetan egoteko denbora luzatzeko -eta TikTok-ek badaki-. Oraindik ikusi beharko da Instagramen hain ondo funtzionatuko duen, batez ere jende gutxi jarraitzen duten erabiltzaileetan eta nahiago dutenak beren lagunek argitaratutako argazkiak eta bideoak soilik aurkitzea. Argi ikusten duten arriskua da, baina beren gain hartzea nahiago dutena, beren zuzendari nagusiak esan zuenaren arabera.


Berezko Onlyfans-a?


Bere estrategia behatuz, denak adierazten du Instagramek etxe bakoitzeko onena mantendu nahi duela, nahiz eta funtzio eztabaidagarrienak izan. Azken hilabeteetan aztertutako horietako batzuk 'Ipuin esklusiboak' dira. Sortzaileei hori ordaintzea onartzen duten "jarraitzaile" horientzako gordetako edukia argitaratzeko aukera zabalduko lukeen "Onlyfans" moduko bat da. Ikusi beharko da nolabaiteko muga jartzen dieten. Ipuin mota hauek etiketa more batekin bereiziko lirateke besteetatik. 


Haietara sartzerakoan, leiho berri batek erabiltzaileak ohartaraziko ditu zaleek soilik ikus ditzaketela. Gainera, ordaintzea erabakitzen baduzu, behin barruan ezin izango duzu pantaila harrapatu ikusi bitartean. Aurtengo otsailean, Twitterrek dagoeneko iragarri zuen harpidetza sistema propioa, 'Super Follows' izenekoa. Mosserik dagoeneko adierazi du metodo hori aztertzeko asmoa, eduki sortzaileen eta haien zaleen arteko finantza harremana erraztuko lukeela argudiatuta. Azken honetarako, interesgarriagoa da eduki esklusiboetara sartzea.

 

Multimedia

GLOBAL SCIENCE NAFARROA

Ikasi Nafarroan egiten den zientzia, SINAI

Daisy Wang, Representing the World Digital Economy Forum in Europe

Smart & Green Ikastaroa Fundazioa EHUko udako ikastaroak

Iraunkortasun aplikatuaren haustura, hezkuntzaren, teknologiaren eta hiriaren bidez mundua aldatzeko. EMOZIOTIK ERALDAKETA DIGITALERA

Zeren zain zaude? Eman izena

https://www.uik.eus/es/curso/smart-green-disrupzion-jasangarria-apena-mundua zehar-hezkuntza-teknologia

Jorge Toledo. EBko enbaxadorea Txinan

Europako Eguna Txinan  

BISITA - TXARTELA

Blockchain Errioxaren jardunaldia

Montse Guardia Güel, Eduardo Aginako, Luis Garvía eta Javier Sánchez Marcos

Facebook edo erronka handiak

"Marten koloniak promes egin zenizkidaten; horren ordez, Facebook lortu nuen".
Berri gehiago

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.