Auto ekoizleek beren produktuak zerura eramateko duten interesa albistea jasotzen da, etengabe, Hyundai Uberrekin ari da lanean dagoeneko 2023rako aurreikusita dagoen S-A1 aire-taxi baten garapenean: proeiktu horretan Boeingek edo Bellek parte hartzen dute ere. Gauza bera gertatzen da Mercedesek diruz laguntzen duen Volocopter proiektuarekin, Geely atzean dagoen drone erraldoia; edo Porsche VTOL, luxuzko taxi bat hegan egiteko asmoarekin, Boeing bazkideen artean duena. Toyotak bere SkyDrive modela hegan ikusi nahi zuen Tokioko Olinpiar Jokoetarako. Munduko kuadrikopterorik txikienetako bat izan daiteke eta 2023an merkaturatuko da.
Gainera, Aston Martin eta Rolls Royce bezalako markak daude beren drone hegalari proiektua dutenen zerrendan eta, orain, Renault bat egiten ari den zerrendan. Air4rekin egiten du, Arsenale diseinu lanari esker, Renault 4ren 60 urteak ospatzen dituen marketin proiektu baten baitan.
Emaitza drone-erdi eta auto-erdi bat da, etorkizunerako mugikortasun bide bat ireki nahi duena. Karbono zuntzez egina, jatorrizko 4L-ren lerro berdinak ditu, baina gaitasun dinamiko berriekin.
Bi palako lau helizek, drone handi honen izkina bakoitzean eta bakoitzak 95 kiloko bultzada-ahalmena dutenak, Air4 altxatu eta airean mugitzeko aukera ematen dute, zeinaren bidaiarientzako kabina Renault 4 karkasa altxatuz irekitzen baita, aurreko eremuan kokatutako bisagrekin. Air4-ren litiozko bateriek duten energiaz elikatzen dira.
Bere gehienezko abiadura 94 km/h-koa da eta 700 m-ra hegan egin dezake, aireratze-abiadura 50 km/h-ko abiadurarekin, segurtasun arrazoiengatik 14 km/h-koa den arren. Lurreratzea 11 km/h-tan egiten da.
Ibilgailu hau TheArsenale-ren Road To Air dibisioaren lehen produktua da, etorkizuneko garraio sarea zeruan egongo dela aurreikusten duena. AIR4 Patrice Meignan, TheArsenale-ren CEO eta sortzailearen ideia da.
2021ean sei hamarkada beteko dira Renault 4L mitikoa merkaturatu zenetik -Espainian 4 Lata izenez ezaguna dena-. Urte honetan zehar, enpresa frantsesak hainbat ekimen burutu ditu hain urteurren garrantzitsu bat ospatzeko. Oroimenezko ekitaldi edo ekitaldietatik haratago, markak modelo enblematiko honetan inspiratutako hainbat ikuskizun-auto aurkeztu ditu, eta horietatik zortzi milioi ale baino gehiago saldu ziren 100 herrialdetan bere bizitza komertzialean (1961-1992).
Mathieu Lehanneur diseinatzaileak sortutako Suite N°4 erakutsi ondoren, Air4 harrigarria erakutsi du orain. Bi aleak, modeloaren beste bertsio historiko batzuekin batera, markak Parisko Eliseo Zelaian daukan Atelierean ikus daitezke. 2022 hasieran, Air4 Estatu Batuetara (Miami eta New York) bidaiatuko du eta, ondoren, Txinara (Macao).
TheArsenale-k garatutako prototipo hau ibilgailuaren berrinterpretazio futurista berezi bat da, jada ez baitu gurpilik behar mugitzeko. Horrela, fabrikatzaile frantsesak lurreko errepideak deskongestionatzeko auto hegalariak moldatzeko joerarekin bat egiten du. Esan bezala, concept car bat da, eta beraz, ez da masan ekoitziko. Nolanahi ere, hurrengo sorkuntzaren oinarriak finkatu ditzake. Eta geroz eta gehiago, automobil-enpresek zerua zeharkatzeko kopiak garatzeko asmoa iragartzen dute. Hala da Audi, Hyundai edo Rolls Royceren kasua.
Lehen begiratuan, drone erraldoi bat dirudi, R4ren kabina nahastezinak koroatuta. Jasogailuak jasan behar duen pisua murrizteko, xasisa karbono-zuntzez egina dago, tortsioarekiko erresistentzia handia duen materia arina. Diseinu-teknikek eta adimen artifizialeko teknologiek ibilgailuaren proba birtualak egin ahal izatea ahalbidetu zieten ingeniariei benetako prototipoa eraiki eta probatu aurretik.