Beste urte batez, operadoreak protagonista gisa 5G edo NB-IoT konektibitatea duten erabilera kasuez beteta etorri dira MWC 2023ra (metabertsoaren baimenarekin, noski). Nekazaritza-soluzio adimentsuak, industria-ekoizpenerako biki digitalak, suteak detektatzeko eta uholdeak prebenitzeko sentsoreak...
Baina arreta bereziki deitu duen demorik egon bada, dudarik gabe Telefónicaren telepresentzia holografikoko sistema izan da, 3D harrapaketa duena. Probatu egin da, holograma bihurtu da jendea... Eta hemen kontatuko dizuegu emaitza.
Zure mini-ni hiru dimentsiotan eta zure ondoan
Telefónicak, Evercoast, Intel eta AWSrekin elkarlanean, 'Making Holographic Telepresence happen' izeneko esperientzia ekarri du MWCko bere standera, bisitariak harrapatzeko gela batera sartu eta euren 3D irudia avatar formatuan pertsonalizatuta ikus dezaten. Zuzenean eta denbora errealean.
Prozesua oso erraza da. Gela horretara sartu besterik ez egin eta erdian jarri, sentsorerik jarri edo geldirik egon gabe. Intel kamerak arduratzen dira irudiak harrapatzeaz eta Evercoast softwareak avatarra edo 3D holograma sortzen du errealitate birtualean eta errealitate areagotuan inguruneetan txertatzeko.
Ondorioz, irudia eta mugimenduak denbora errealean zintzoki erreproduzitzen dituen figura bolumetrikoa da. Aretotik kanpo, gainontzeko bertaratutakoek irudi hori tablet edo ordenagailu baten bidez ikusi ahal izango dute Evercoast programa bati esker, hainbat ezarpenetara “teletransportatzeko” aukera ematen duena, hala nola itsasoaren hondora edo saskibaloi kantxa batera.
Baliteke holograma hori ingurune errealera eramatea eta bere tamaina aldatzea gu baino txikiagoa edo handiagoa izan dadin. Izan ere, gelan dagoenean tableta bisitariari arreta jartzen diozunean, bere holograma ondoan ikus dezakezu mugimendu berdinak egiten. Eta noski, ezinezkoa da berarekin elkarreragiteko gogoari eustea.
Holograma nola sortzen eta teleportatzen den
3D telepresentzia sistema holografiko hau erakusteko, Telefónicak eszenatoki konplexu bat ezarri du, non harrapaketa bolumetrikoko gela bat 5G, Edge Computing eta zuntza bezalako teknologiekin konbinatu du.
Gela hori Intel RealSense sakoneko 21 kameraz hornituta dago, 60 eta 70 gigabit arteko informazio gordina sortzen dutenak eta datu horiek guztiak tokiko zerbitzari batean prozesatzen dira Evercoast softwarearekin, bideo bolumetrikoa denbora errealean sortzeko gai dena.
Zuntza (kasu honetan, Telefónicarena) zuzeneko korronte bolumetrikoa bidaltzeko eta grabazioak Edge-ra igotzeko erabiltzen da, 30 segundoko grabaziorako 20 Gbps okupatu ditzakeena. Eta Edge zentroak dira informazio hori guztia zuzeneko telepresentzia aplikazioetarako edo grabazioak errendatzeko prozesatzen dutenak.
Azkenik, Evercoast-en teknologiari esker, bideo bolumetriko hauek errealitate areagotuko edozein ingurunetan, 3D motorrean edo web ingurunetan txerta daitezke ikusteko. Eta hortxe sartzen da jokoan 5G; beharrezkoa da bideo bolumetriko horietara tabletatik, telefono mugikorretik edo errealitate areagotua edo mistoko betaurreko birtualetik sartzeko.
Hori dela eta, irtenbide honen ideia pertsonaren 3D avatarra denbora errealean erabiltzea da, bi modutara erabil daiteke: zuzeneko streaming bolumetrikoan edo errealitate birtualean eta errealitate areagotuan inguruneetan integratutako grabaketetan.
Etorkizunean, pertsona non dagoen edozein dela ere, bere irudi bolumetrikoa edozein ingurune birtualetara transferitzeko aukera izango dugu, bilera-gela batera adibidez. Eta denbora errealean elkarreragin ahal izatean, adibidez, murgiltze-hezkuntzan, estudio birtualetan egindako elkarrizketetan, pertsona ospetsuen bisitetan edo gida birtualetan, aplika liteke.