Volkswagen ID.3, gaur egungo e-Golf-aren ordezkoa, udazkenean aurkeztuko da eta bere lehen aleen entregak 2020ko apirilerako aurreikusten dira. Dena den, enpresak eredu berriaren ezaugarri batzuk ezagutarazi dizkio prentsari. Are gehiago, hautatutako zenbait komunikabidek ibilgailua gidatzea lortu dute, nahiz eta oraindik oso kamufaltuta egon.
MEB plataforma modular elektrikoan oinarritutako Volkswagen taldearen lehen modeloa da ID.3. Hiru bateria-pack izango ditu: bata 45 kWh-koa, 330 km WLTP-ko autonomiara iristera ahalbidetuko diona; bestea 58 kWh-koa, 420 km WLTP-tan geratuko dena; eta hirugarrena, 77 kWh-koa, 550 km WLTP-ra iritsiko dena. Lehenengoarekin, ID.3-ak 30.000 euro baino gutxiago balioko du; bigarrenarekin, ordea, 40.000 euro baino gutxiago. Gama-mugako autoek lau gurpileko trakzioa izango dute, eta gainerakoek berriz, atzealdeko trakzioa. Gehieneko zama-ahalmena 125 kW-koa izango da korronte zuzenean (CCS Combo 2 formatua).
Duela oso gutxi, Autocar aldizkariak, adibidez, eredu berria gidatzeko aukera izan du. Urtetan Volkswagen-en ibilgailurik garrantzitsuena bezala definitua izan da eta esan beharra dago kazetariak modu baikorrean harrituak geratu direla hori probatzean, bere tamaina konpaktuagatik, atzekaldeko trakzioagatik, bere maniobrabilitateagatik, bere ibiltze alai eta isilagatik, bere estetika ezohikoagatik eta bere instrumentazio abangoardistagatik.
Probatutako eredua 58 kWh aldagai ertainari zegokiona zen, merkatura iritsiko den lehena dela. Antza, pack-aren kokapenari esker baxuetan, ereduak 50/50eko pisuen banaketa bat du, nahiz eta ordainean, altuerako espazioa ez da bereziki handia. Hanketarako luzera-espazioa, aldiz, oso handia da bere tamainako auto batentzat (4,20 metro baino gutxiago), 2,8 metroko ardatzen arteko bere distantzia luzeagatik (Golf VII baino 13 zm gehiago).
Probatzaileen iritziz, bere gidaritzako kokapena ona eta bolantearen tamaina egokia da, errealitate handituko sistemak bere abangoardismoagatik harritzen duen bitartean. 200 cv-ko potentziarekin eta biraketako erradio murriztuarekin, eredua oso ongi mugitzen da hiritik, non arina eta azkarra den azeleratzean. Bere maniobrabilitate ona ere nabarmentzen da aparkatzeko unean, atzekaldeko trakzioari esker.
Direkzioa nahiko arina da, xasisak erosotasuneko maila on bat portaera dinamiko batekin lotzen duela, nahiz eta ereduak doitze batzuk jaso behar dituen ekoizpenera iritsi baino lehen. Autonomiari dagokionez, uste da baldintza errealetan eta eredu mota kontuan hartuta, zamako 320 km eta 400 km artean egongo dela. Probaren ondorio finala da, eredua guztiz amaitua ez dagoen arren, benetan etorkizun handikoa dela eta propasamen oro erakargi batean bilaka daiteke auto elektrikoaren merkatuaren barne.
Ez milioidunentzat
Volkswagen firma alemanak promes egin du auto hau “guztientzat” izango dela. Elektromugikortasuna demokratizatu nahi du, nahiz eta joan-etorri ugari izan ziren bere prezioari zegokionez.
Horrela, bere lehen auto % 100 elektrikoaren merkaturatzearekin, Volkswagen ID.3, fabrikatzaileak esan du izango dela “milioientzat, eta ez milioiudunentzat”, baina lehenik eta behin 40.000 euroko edizio mugatu bat attar du lehen.
Eta zergatik ID.3 izena?
Bada badirudi zenbakiak erantzuna ematen diola firma alemanak hasi berri duen atalari, Beetle eta Golf-en ondoren, elektrifikazioan zentratuz.
“Hiru zenbakiak ere adierazten du goiko eta beheko segmetuetako hedapen ahalmena. Asko daukagu tramitean", esan zuen duela zenbait hilabete Volkswageneko salmenta nagusi den Juergen Stackmann-ek.