Gaur egun PIRLS txostenaren irakurketan bederatzigarren postua duen herrialdeak balazta botatzea erabaki du, gaiaren inguruko eztabaida gogor baten ondoren azeleratu ordez.
Lotta Edholm Hezkuntza ministroa zen estrategia hori aurrera eramateari buruz zalantza gehien zituenetako bat. Suediako ‘Expressen’ egunkarian argitaratutako artikulu batean, ikasgeletako pantailen onurak aipatzen zituen. «Testuliburuek ez dute ‘tabletek’ ordezka ezin ditzaketen abantailarik», zioen.
Gogoeta horren ondorioz, joan den maiatzaren 15ean Edholmek planaren etena iragarri zuen, bi helburu nagusi planteatzen zituena. Ikasleek ikasketetan, bizitza sozialean eta lanean aktiboki parte hartzeko gaitasun digitala gara dezaten lortzea, eta «irakaskuntzaren kalitatea hobetzea eta helburuak betetzea, digitalizatzeko aukerak erabiliz».
Estrategia hori abian jartzeari esker, gailu digitalak sartu ahal izan ziren Eskandinaviako ikasgeletan, eta testuliburuak eta eskuz idaztea utzi ziren.
Eliteko eskolak paperera eta arkatzera itzultzen dira IA eta pantaila-abusuaren ondorioz
Baina ministroak eta haren aholkulariek uste dute ez direla behar adina egiaztatu proiektuak haurtzaroan izan ditzakeen ondorioak. Zehazki, Karolinksa Institutuak, neurogarapena aztertzen duenak, ziurtatu zuen haurren garunaren ikerketek «erakusten dutela horiek ez direla baliatzen pantailetan oinarritutako irakaskuntzaz».
Postu pribilegiatua izan arren, Hezkuntzako ministroak ondorioztatu zuen pantaila gehiegi erabiltzeak Suediako haurren irakurketa-maila jaistea eragin zuela azken txostenaren ondoren, eta «analfabeto funtzionalen belaunaldi bat» sortzeko arriskuaz ohartarazi zuen.