Iberdrola energia-konpainiak eta Bridgestone taldearen barruan pneumatikoen eta mantentze integralean espezializatuta dagoen First Stop tailer sareak sinatu duten aliantzak 2021. Urte honetan zehar ibilgailu elektrikoetarako 50 puntu baino gehiago hartuko dituen sare publikoa zabaltzea du helburu, Espainia eta Portugaleko errepide-korridoreetan.
Iberdrolak eta First Stopek adostu dute 50 karga-puntu baino gehiago instalatzea; ultra-azkarra (350kW), super-azkarra (150kW), azkarra (50kW) eta erdi-azkarra (22kW) modalitatekoak izango dira. Horretarako, tailer sareak kargagailuak hartuko dituzten guneak transferituko ditu eta Iberdrolak ekipamendua eta horien instalazioa jarriko ditu. Horrez gain, kudeaketaz arduratuko da.
Egun, sei autonomia erkidegotan banatuta dauden 14 karga-gune garapen-fase aurreratuan daude. Erabiltzaileek karga-puntu horiek Iberdrola Karga Publikoaren App-ean aurkitu ahal izango dituzte. Aipatu aplikazioak kargagailua geolokalizatzeko, karga-puntua erreserbatzeko eta ordainketa mugikorretik egiteko aukera ematen du.
Iberdrolaren eta First Stop-en arteko aliantzaren ondorioz sortutako azpiegitura berri honi esker, gidariek beren auto elektrikoen bateria 30 minututan gutxi gorabehera kargatu ahal izango dute, jatorri berriztagarriaren berme-ziurtagiriak (GdO) dituzten sorkuntza iturri garbietako energia % 100 berdearekin.
Ekintza honekin, bi enpresek mugikortasun elektrikoa sustatu eta energia berriztagarrien erabilera eta birkarga elektrikoko soluzioen merkaturatzea sustatu nahi dute. First Stop mugikortasun irtenbideak eskaintzeko konpromisoaren parte da, erabiltzaileek behar duten unean eta tokian, ingurumenarekin duen konpromisoarekin bat. Izan ere, dagoeneko badauka 100 kargaguneko mapa elektrikoa Espainiako probintzia nagusietan.
Era berean, Iberdrolaren mugikortasun jasangarrirako planarekin bat dator, zeinak aurreikusten baitu datozen urteetan etxeetan, negozioetan eta bide publikoan 150.000 kargagailu elektriko jartzea.
Energia eta energia-hornidura hiri adimendunetako zerbitzu garrantzitsuenetako bat da. Energiaren kudeaketak honen sorkuntza, garraioa, banaketa eta biltegiratzea eta kontsumoa barne hartzen ditu. Gero eta gehiago bilatzen da energia-kudeaketa eraginkorra, ez kutsakorra, segurua eta erresilientea lortzea. Hiri barruko energia erabiltzen da, adibidez, garraiorako, klimatizaziorako, argiztapenerako, motorizaziorako eta etxetresna mota ezberdinetarako, kontsumoko elektronikarako, etab.
Hiri barruan, normalean, askotariko energia-iturri kudeatzen dira, non elektrizitatea, gasa, petrolioa eta energia berriztagarriak aurkitzen ditugu, hala nola eguzkikoa, eolikoa, geotermia, hidroelektrikoa, maremota, biomasa edo biogasa. Hiri adimendunen erronka nagusia energia berriztagarrietarako trantsizioa da, iturri naturaletatik datozenak eta agortzen ez direnak, eta, aldi berean, atmosferara CO2 isuririk edo bestelako gas kutsagarririk sortzen ez dutenez, ingurumen-inpaktua murrizten da.
Ingurumen-arloko erronka nagusietako bat airearen kalitatea da gaur egun, eta, horretarako, garapen iraunkorra beharrezkoa da CO2 isuriak nabarmen murrizteko eta berotegi-efektuko gasen (BEG) partikulen kopurua kontrolatzeko, zeinetan hiri-mugikortasunak ezinbesteko garrantzia du. Bere aldetik, urak kudeaketa eraginkorragoa eta kontrolatuagoa behar du aurrezpen handia lortzeko. Energia berriztagarrien erabilerak hiri jasangarriagoak eta bizigarriagoak lortzen laguntzen du. Eta hondakinen sorrerari dagokionez, birziklapen egokia, ekonomia zirkularra eta horien bilketan eta tratamenduan hobekuntzak ezartzea ezinbestekoak dira. Azkenik, landarediaren integrazioa, berdeguneen erabilgarritasuna eta bioaniztasuna funtsezkoak dira hiriko biztanleen ongizate eta osasunerako.