Hinduismotik datorren terminoa “ondorengo” gisa itzul daiteke, hau da, jainko edo espiritu baten haragitze gisa.
Richard Garriott joko-diseinatzaileak sortu zuen avatarraren benetako esanahia. 1980ko hamarkadan, ‘Lord British’ famatu egin zen, eta mundu irekiko ‘Ultima’ fantasiazko rol-sortaren sortzailea. Lehen kapitulua 1981ean argitaratu zen, eta guztira 2 milioi ale baino gehiago saldu zituen. Hinduismoan inspiratuta, Garriott-ek ‘avatar’ hitza sartu zuen gaur egungo esanahian, 1985eko ‘Ultima IV: Quest of the Avatar” kapitulurako. Jokalariak avatar-a kontrolatu eta hainbat bertute eskuratu behar zituen, azkenean ‘Azken Jakituriaren Kodizea’ jasotzeko. Abenturari ekin aurretik, jokalariak izena, arraza (gizakia, elfo, ipotxa, etab.) aukera zezakeen. ), sexua eta pertsonaiaren beste xehetasun batzuk. Aurreko Ultima iii.ean, pertsonaiak oraindik ez zuen ‘avatar’ izena. Istorioak tonu ilun baina interesgarria zuen, eta, lehen aldiz, jokalariak gizona eta emakumea ez ezik, hirugarren genero-aukera ere bazuen.
Egungo esanahia Philip K. Dick-en planteamenduarekin lerrokatuz, giza gorputz bat gizakiaren gogoaren irudikapen fisiko gisa interpreta daiteke (“Avatar” filmean adibidez), haren balioak, jarrerak, ezagutzak eta jakinduria barne. Gorputza, jakina, guztiz beharrezkoa da, hura gabe ezin izango baikenuke horrelako ezer ikusi, ezta harekin interakzioan aritu ere, eta burua eta pertzepzioak ere ez lirateke existituko.
Umetan, Garriotten lehen ametsa NASAko astronauta izatera iristea zen, aita bezala. 1979an, ‘Akalabeth: World of Doom’ programa egin zuen, ordenagailu bidezko lehen rol-jokoa, eta 150.000 dolarreko diru-sarrerak izan zituen, garai hartarako kopuru izugarria. Ultimaren joko gehiago argitaratu eta bideojokoen argitaletxe bat sortu ondoren, Garriott dirutza bat sortu zen. Horrek haurtzaroko ametsa bete eta 2007an Nazioarteko Espazio Estaziora “turista” gisa hegan egitea ahalbidetu zion. Han eraman zituen James Doohan hildakoaren errautsak, Scotty ‘Star Trek’ telesailean enkargatu zuen aktorearena.
Avatarra adimen artifizialarekin konbinatzen badugu, ‘izaki birtual’ bat lortuko dugu, plataforma birtual baten barruan modu autonomoan jardun dezakeen kontzeptu bat, baina hibridoa ere izan daiteke, erabiltzaileak kontrolatutako avatar bat indartuz.
Zenbat eta informazio gehiago izan plataformak erabiltzaileari buruz, errealistagoa izango da avatarrak modu autonomoan jardun ahal izatea erabiltzailea deskonektatuta dagoen bitartean. Horretarako, biki digital pertsonal bat izan behar da hodeian, eta, datuak ez ezik —hala nola kanpo-alderdia—, informazioa eta ezagutzak ere izan behar ditu, egoeraren arabera portaera aurreikusteko, birtualak gidoi gisa joka baitezake. Iragarpen hori zenbat eta hobea izan, orduan eta zailagoa izango da bereiztea, birtuala eta erabiltzaileak kontrolatutako avatarra baita.
Azken batean, izaki birtual batek ez du zertan oinarritu gizaki original batean. Datu sintetikoak erabiliz, izaki birtual ugariren etxea izan daiteke RVko plataforma bat. Izaki horiek ezin dira hegaztietatik bereizi, eta beharrezkoak izan daitezke giza erabiltzaileek plataforman nahi den kontaktu-kopurua aurkitu dezaten.
Alfa Belaunaldia (2015 eta 2025 artean jaioak) hazi egin daiteke avatarrekin eta izaki birtualekin, eta, beraz, kopia (semi) autonomo bat haien zati natural gisa hauteman daiteke, gaur egun bezala "smartphone" nonahikoa, gaur egungo ahots-parte-hartzaileen bilakaera baita. Izaki birtual bat eboluzionatu egin daiteke avatar batetik abiatuta; izan ere, behatutako portaerarekin plataformak azpiko ezagutzak eta jarrerak ondoriozta ditzake, eta horrek jabetzaren auzira eramaten du, batez ere erabiltzaile batek plataforma utzi ondoren.